Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Sliby chyby. Český hit Kingdom Come se nakonec deskovky nedočká

Sliby chyby. Český hit Kingdom Come se nakonec deskovky nedočká

Události
Kniha The Art of Kingdom Come: Deliverance_1881739119
Kniha The Art of Kingdom Come: Deliverance
Produkt není určen k prodeji.
Tričko Kingdom Come: Deliverance - Talmberk (M)_1214775176
Tričko Kingdom Come: Deliverance - Talmberk (M)
Produkt není určen k prodeji.

Očekávaná desková hra podle českého videoherního hitu z roku 2018 se ruší, spolu s ní zanikne i české studio Boardcubator.

Pokud jste četli naši zprávu z minulého týdne o startu crowdfundingové kampaně hry Kingdom Come: Deliverance – The Board Game, možná už jste se pomalu začali těšit. Prototypové kusy hry, které se dostaly do rukou deskovkových expertů, sbíraly veskrze nadšenou kritiku, kampaň na specializovaném portálu GameFound se podařilo splnit během jediného dne, celkově backeři přislíbili během týdne asi 318 tisíc dolarů (cca 8 milionů korun).

Do kampaně se celkem aktivně zapojilo přes 2 tisíce lidí a asi 18 tisíc začalo odebírat o hře novinky. Proto je trochu zvláštní, že jde celý projekt k ledu. Je důležité říct, že nikomu z těch, kteří se závázali k příspěvku na tuto deskovou hru, nebudou strženy žádné finanční prostředky z karty. 

Velké ambice a chyby v kampani

Brněnské studio Boardcubator přitom rozhodně nepatří mezi nezkušené nováčky. Jejich předchozí hra Project L se stala hitem, má za sebou dvě úspěšné kampaně na Kickstarteru a dostala se do retailového prodeje v mnoha zemích světa, samozřejmě včetně Česka. Chytlavý a snadno vysvětlitelný koncept Project L nicméně autoři vyměnili ve svém "Project K" (tak byla zrušená hra na motivy KC:D původně označována) za prostředí středověkého posázaví. A také poněkud složitější koncept tzv. app-based hry, která k řízení celého RPG zážitku vyžaduje aplikaci na chytrém zařízení. Neúspěch deskovky na motivy Kingdom Come znamená krach studia jako takového. 

Tvůrci v rámci oficiálního prohlášení zmínili několik věcí, které se podle nich tak úplně nepovedly:

  • Na hru prý ve skutečnosti potřebovali asi 15x více peněz, než byl nastavený cíl v kampani. Vysoká vyžadovaná částka by prý případné backery odradila, proto se báli ji takto nastavit. 
  • Pozitivní zpětná vazba od odborníků či streamerů prý byla zveřejňována ve formě, kdy si ji většina potenciálních backerů neměla čas či chuť přečíst či prohlédnout. Šlo o natolik komplexní hru, že k jejímu popsání byly potřeba desítky minut. 
  • Zásadní výhody hry, mezi něž měl patřit adaptivní systém vyprávění či postavy řízené umělou inteligencí, se nepodařilo správně komunikovat potenciálním zájemcům. 
  • Studio Boardcubator investovalo tři roky energie (a pochopitelně i souvisejících finančních prostředků) do tvorby aplikační platformy pro celou skupinu podobných her. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (1)

Stane se

Osobně nejsem příznivcem dlouhodobých záležitostí závislých na nějaké aplikaci. A deskovka dlouhodobá věc je, když ji člověk uloží a nepoztrácí, tak si ji klidně může zahrát za 30 let další generace. Ale pochybuju, že by za 30 let byl někdo schopen sehnat a rozchodit aplikaci na mobil. Kdyby to byla prostě deskovka, koupil bych s chutí.Jinak já osobně jsem spíš zvědavý na herní pokračování KC:D. Pořád je kolem toho takové ticho, tak nevím, jestli se na takový projekt zanevřelo (což by mne opravdu mrzelo, neboť první díl v mém osobním žebříčku stojí hodně vysoko), nebo autoři jen umí dobře utajovat.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru