Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Nejen pro hry. Ray tracing a umělá inteligence poslouží i při práci

Nejen pro hry. Ray tracing a umělá inteligence poslouží i při práci

Události
MSI GeForce RTX 2060 SUPER GAMING X, 8GB GDDR6_1569901382
MSI GeForce RTX 2060 SUPER GAMING X, 8GB GDDR6
Produkt není určen k prodeji.
PALiT GeForce RTX 2070 Super GameRock, 8GB GDDR6_1059683527
PALiT GeForce RTX 2070 Super GameRock, 8GB GDDR6
Produkt není určen k prodeji.
EVGA GeForce RTX 2080 SUPER BLACK GAMING, 8GB GDDR6_1295954916
EVGA GeForce RTX 2080 SUPER BLACK GAMING, 8GB GDDR6
Produkt není určen k prodeji.

Ray tracing je nejčastěji skloňována v souvislosti s moderními hrami a oslnivými detaily, které nabízí. Ve skutečnosti jsou ale možnosti této technologie daleko širší, jak dnes demonstrovala společnost Nvidia v rámci grafické konference SIGGRAPH 2019. A platí to také o umělé inteligenci.

Pravidelným čtenářům není ray tracing patrně neznámý. Jde o pokročilou grafickou techniku, která se původně používala ve filmech pro vytvoření velmi realistických vizuálních efektů. Stejně tak ale najde uplatnění v moderních hrách, jako jsou například tituly Metro Exodus či Battlefield V, které jsme si detailně představili již dříve.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

RTX v akci

 

Postupně se však z ray tracingu, který využívají moderní grafické karty od společnosti Nvidia, stal průmyslový standard pro produktový design, architekturu, herní odvětví, efekty a vědeckou vizualizaci. To bylo patrné už na konferenci SIGGRAPH 2019, kde tvůrci prezentovali na čtyři desítky aplikací s podporou technologie RTX, tedy ray tracingu a umělé inteligence (AI). To dříve možné nebylo, neboť celý proces vizuálních efektů byl příliš náročný na výkon.

RTX umožňuje designérům interaktivně iterovat jejich produkt, model nebo stavbu a použít při tom realistického osvětlení včetně stínů a odrazů. Digitální umělci působící v zábavním průmyslu mohou využít stejného principu do svých animací a vizuálních efektů. Ray tracing vypočítává každý foton světla ve scéně a jeho interakci s materiály a povrchy. Díky tomu je možné vytvořit výrazně přesnější a živější obrazy, než tomu bylo s pomocí tradiční počítačové grafiky.

Mezi nové aplikace, které ray tracing podporují, patří například Adobe Substance Painter, Adobe Dimension CC, Autodesk Flame, Blender Cycles, Dimension 5 D5 Fusion, Daz 3D Daz Studio, Chaos Group V-Ray, Foundry MODO či Luxion KeyShot. Sluší se také připomenout, že ray tracing podporují hlavní herní enginy Unity a Unreal Engine, na své si tedy přijdou i tvůrci obsahu.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

RTX v akci

 

Nové notebooky na práci

Na konferenci SIGGRAPH 2019 byly také představeny nové RTX Studio notebooky a přenosné pracovní stanice, a to od Lenova, HP či Dellu. Základem nových strojů jsou tedy grafické karty Quadro RTX 5000, 4000 a 3000, ale také GeForce RTX 2080, 2070 a 2060. Jak zběhlejší čtenáři patrně již tuší, právě u druhé skupiny grafik budou chystané stroje stačit nejen na práci, ale také na hraní her. Nicméně stroje NVIDIA Studio mají být primárně určeny pro náročné úlohy – úpravy videa či 3D rendering. Například modely s kartou Quadro RTX 5000 nabídnou 16 GB grafické paměti, což je v kategorii notebooků aktuálně nejvyšší hodnota. Výrobci slibují až 7x větší výkon než u MacBooku Pro.

Velká část chystaných strojů přitom nabídne také 4K displej a technologii NVIDIA Max-Q, která dovoluje vtěsnat výkonné součástky do kompaktních rozměrů šasi. „NVIDIA Studio propojuje grafické karty RTX, což umožní ray tracing v reálném čase, zpracování a úpravy vide s vysokým rozlišením s využitím umělé inteligence, se softwarem pro profesionály, aby uspokojilo poptávku dnešních tvůrců,“ řekl Jason Paul, generální ředitel GeForce softwaru a technologií ve společnosti NVIDIA, a doplnil: „Nové RTX Studio notebooky jsou perfektním nástrojem pro tvůrce, kteří během svých cest potřebují výkon na úrovni stolních počítačů.“

Nedílnou součástí nových strojů bude také softwarová sada NVIDIA Studio Stack. Ta zahrnuje sady NVIDIA Studio SDK a API pro vývojáře aplikací a také NVIDIA Studio ovladače pro tvůrce. Sady Studio SDK jsou určeny k akceleraci renderingu, úprav a zpracování videa, 2D vektorové animace a dalších funkcí. Využití CUDA-X AI platformy, průmyslového standardu pro vývoj umělé inteligence, umožňuje vývojářům kreativních aplikací využít AI k automatizaci repetitivních úkonů, které tvůrcům zabírají čas. Patří mezi ně například upscaling obrázků, tagování fotografií nebo přizpůsobení barev ve videích.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nouze nebyla ani o nové notebooky

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru