Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
GoClever Navigator 7: plně vybavená navigace za rozumnou cenu?

GoClever Navigator 7: plně vybavená navigace za rozumnou cenu?

Recenze
GC 3550A GPS/64MB/372MHz s mapami východní Evropy_55671497
GC 3550A GPS/64MB/372MHz s mapami východní Evropy
Produkt není určen k prodeji.
GC 3550A GPS/64MB/400MHz s mapami celé Evropy_781270241
GC 3550A GPS/64MB/400MHz s mapami celé Evropy
Produkt není určen k prodeji.

V minulé recenzi jsme si představili zástupce cenové skupiny GPSek do 10 000 Kč a v dnešním článku se podíváme na ten úplně nejnižší segment trhu, který by se dal označit jako „GPS navigace do 5 000 Kč. Na první pohled nic moc zajímavého, že? Ale možná budete překvapeni stejně, jako jsem byl já… Více v recenzi.

Zatímco v poslední recenzi, kterou jsem přispěl do fondu CZC článků jste si mohli přečíst o GPSku TomTom XL, tak dnes se naopak podíváme na jednu z nejlevnějších GPS navigací na trhu. Řeč bude o čínském produktu GoClever Navigator 7. Tato malá krabička dokáže v lecčems překvapit a i když si možná budete říkat (stejně jako jsem to zezačátku udělal já), že půjde o nekvalitní výrobek, tak bude možná tento předsudek jedním z prvních aspektů, kde vás GoClever Navigátor 7 skutečně vyvede z omylu. Pojďme tedy nahlédnout pod pokličku…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GoClever Navigator 7

Co najdeme v krabici?

Klasická černá krabice ničím novým, či převratným nepřekvapí. Odklopný vršek je zčásti průhledný a nechává oko nezávislého pozorovatele spočinout na vaší nové navigaci. Po odklopení víka uvidíte oddělitelnou papírovou část, do které je uložena samotná navigace. Pod touto horní přihrádkou se již nalézá vše potřebné a nutné, co nesmí chybět u žádné správné navigace – dvoudílný držák do auta, USB kabel, autonabíječka a manuál.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Navigace ještě pořád zabalená

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

GoClever Navigátor 7 v papírové odjímatelné části krabice

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Kompletní obsah krabice

Dlouhé debatování na téma manuál, autonabíječka, nebo dokonce USB kabel by bylo zcela irelevantní, protože jde o nedůležité a vlastně tuctové produkty. Jediný kousek příslušenství, který se vymyká klasickému klišovitému konceptu je držák do auta, který bývá zpravidla jednodílný, ovšem ke GoClever Navigátor 7 dostanete k fixaci na sklo auta díly hned dva. Jednak samotný polohovatelný držák a pak ještě obdélníkový plastový úchyt, do něhož se upevní navigace.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

nabíječka do auta

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

USB kabel, nutný pro komunikaci navigace s PC

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

ošklivý bílý manuál :-)

Samotný držák se po složení tvářil tak nějak neohrabaně a po chvíli upevňování na sklo jsem zjistil, že to není jenom dojem a že fixace držáku je tak trošku boj. Malinko nevyřešená mi přišla i přísavka, která byla úplně rovná a tudíž nemohla vytvořit téměř žádný podtlak, v důsledku čehož to celé nedrželo tak, jak by zrovna mělo. Většinou se totiž u těchto držáků setkáte s přísavkami, které jsou jemně, či více vypouklé, díky čemuž se dokáží ke sklu přisát opravdu pevně. To ale bohužel není případ tohoto držáku. Další nevýhodou je styl přichytávání plastové kolébky, která se musí nasunout a zacvaknout seshora, kde obvykle moc prostoru nebývá. Tím pádem se opět dostáváme do situace, kdy znovu hýbeme celým stojánkem, který tam už takhle drží jenom na čestné slovo. Věřím tomu, že po pár hodinách praxe se to člověku dostane do krve, ale když vezmeme v potaz třeba držák od navigací Sony, který má poloviční rozměry a navigace se do něj uchytí prostým nacvaknutím, tak si říkám, že konstruktéři GoClever Navigatoru 7 měli na stojánku do auta ještě trochu více zapracovat a třeba i odkoukat nějaký ten nápad od konkurence. Koneckonců Čína už má s tímto „okoukáváním“ bohaté zkušenosti – stačí se podívat na nejspodnější podlaží trhu s automobily, kde se několik automobilek pere o nejnižší cenu a kde Čína přebírá nápady konkurence jako na běžící pásu. Ale zpátky k tématu…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

přední část držáku

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Tentokrát z druhé strany, patrné jsou fixační drážky..

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Navigace už je přichycená…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

V plastové „kolébce“ je i otvor, kterým lze vyjmout kovový stylus, což je ale pro nedostatek prostoru mezi palubní deskou a držákem zpravidla dosti nepraktické a nepoužitelné. Stylus je tedy nutno vyndat předem a pak si ho někam uschovat, aby vám nezapadl na nějaké nedostupné místo.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Tentokrát z jiné strany…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Tělo držáku a rovná přísavka…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Na těle držáku jsou zřejmé dva polohovací klouby a rovněž plocha pro přichycení přední části pomočí háčků…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Háčky v detailu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Držák je kompletní

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Držák, tentokrát už i s navigací.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Opět jeden z mnoha alternativních pohledů…

Technická a praktická specifikace přístroje

GPS GoClever Navigator 7, o kterém nyní čtete je taková sympatická čtvercová krabička, která je vybavena procesorem Atlas na frekvenci 372 MHz a operační pamětí 64MB RAM. O chod celého přístroje se podle údajů výrobce stará operační systém Windows CE Core 5.0. Display o velikosti 3,5“ je graficky pěkně zpracovaný, ovšem hůře viditelný na prudkém slunci. Jelikož navigace disponuje menší obrazovkou, tak se přímo nabízí skutečnost, že by se hodil nějaký zlepšovák, kterak navigaci ovládat a právě k tomu je určen přibalený stylus, který se vysouvá a zasouvá ze zadní strany těla navigace. Bezprostřední výhodou této krabičky je i skutečnost, že jí kdykoliv bez problému schováte do kapsy a můžete s ní cestovat jak autem, tak pěšky. 372 MHz procesor dokáže vskutku překvapit, protože i do větších GPS navigací s 4,3“ displayem se mnohdy dávají slabší procesory. GoClever Navigatoru 7 ale tento pohon opravdu svědčí. Sice pár sekund trvá, než se z karty načtou mapy (nejsou nahrané v přístroji, ale na přiložené 1GB SD kartě), ale pak už je navigování a dynamické přepočítávání tras opravdu rychlé a bezproblémové. Jen mě štvalo, že kdykoliv jsem se odchýlil z cesty, tak navigace svojí změnu trasy vždycky doprovázela slovem – „přepočítávám“. Zezačátku to člověk tak nějak přejde, ale po delší jízdě, která není zrovna podle plánu už vás to začne štvát. Jinak ale musím říci, že z hlediska rychlosti práce by člověk čekal, že jedna z nejlevnějších navigací na trhu bude mít s rychlostí problémy, ale ejhle – Go Clever Navigátor 7 sype výpočty z rukávu jako ostřílený matematik. Stejně rychle načítá a přehrává i hudební soubory, které spustíte během pár sekund. O něco horší je to s přehráváním fotek, které bych doporučil nahrávat v nižším rozlišení, jelikož pak je posouvání trochu pomalejší. Přehrávač fotek má v sobě ale také integrovaný slideshow mód, takže stačí párkrát kliknout a v mžiku se můžete před přáteli pochlubit svými fotkami z dovolené.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pohled na navigaci shora

Když vezmeme navigaci GoClever Navigator 7 do ruky, všimneme si, že hned ze tří stran se objevuje celá spousta tlačítek, výstupů a hejblat, kterými se výše zmíněná IT hračka ovládá, nastavuje a koriguje. Začneme tedy třeba pravou stranou. Na té můžete vidět dva výstupy - první na anténu a ten druhý slouží k připojení napájecího adaptéru. Dále je tu klasický posuvný spínač ON/OFF na přivedení navigace do „stand by“ režimu a pak ještě kolečko pro regulaci hlasitosti, které jsem mnohokrát ocenil, protože display zrovna extra velkými rozměry nedisponuje a bylo by tak trochu nešťastné, snažit se někde na obrazovce najít malé ikonky pro regulaci hlasitosti.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

zleva výstup na adaptér, ON/OFF spínač, regulátor hlasitosti a výstup na externí anténu.

Další stranou, na kterou máte možnost pohlédnout je tentokrát strana spodní, kde se opět nachází dva výstupy, jeden sluchátkový a druhý miniUSB, který jak určitě víte slouží ke komunikaci navigace s počítačem. Díky tomuto portu a příslušnému USB kablíku si do navigace můžete nahrát nejen mapy, ale i videa nebo také hudbu, k čemuž vám poslouží 1GB SD karta, která je součástí balení. Tuto navigaci jsem testoval i s 2GB SD kartou, protože mě zajímalo, jestli se třeba navigace nebude zasekávat a tak podobně, ale musím říci, že rozdíl mezi 1GB a 2GB kartou je z hlediska rychlosti téměř nepostřehnutelný. Výrobce ale garantuje funkčnost SD karet až do výše 4GB, a to by už mohl být skutečný prubířský kámen. Kromě nezbytného SD slotu je tu také tlačítko reset, které se může hodit v případě, kdy vám navigace zamrzne, což se mi jednou stalo, když jsem opouštěl přehrávání hudby a je to rozhodně lepší, než tvrdý reset přes ON/OFF spínač.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

zleva miniUSB port, tlačítko reset, výstup na sluchátka a slot na SD kartu.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Velikost navigace v poměru s přibalenou SD kartou značky SanDisk.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Tlačítka na horní straně navigace – „menu“, jehož použití je nasnadě a stejně tak i tlačítko „power“, které se používá pro druhou fázi zapínání navigace. V první je třeba spínač přepnout do pozice „ON“ a ve druhé musíte chvilku přidržet ono již zmíněné tlačítko. No a pak už můžete jet :-).

Softwarové vybavení navigace

Doposud jsme pouze klouzali po povrchu, ale nyní se pustíme do samého nitra této zajímavé a sympaticky zaoblené krabičky. Oním nitrem ale nejsou výše zmíněné hardwarové periferie, ale z hlediska důležitosti je to softwarová část. Navigace vás po spuštění přivítá přehledným a graficky pěkným šestipozičním menu, jehož pozadí je vyhotoveno ve dvou barvách – modré a žluté. Tuto barvu si můžete kdykoliv změnit v nastavení, stejně jako třeba denní, či noční zobrazovací mód, uložení, či přehrání naplánované cesty, regulaci jasu, nebo třeba přepínání mezi služebním a osobním vozem pro přehlednější evidenci případných nákladů a následnou fakturaci.

Dále tu najdete také přehrávač fotek, který má integrovaný slideshow mód a fotografie tak nerušeně plynou, zatímco vy se kocháte bez zbytečného a horečného ťukání stylusem do obrazovky. Dále určitě oceníte i přehrávač hudby a ve spojení se sluchátkovým výstupem (nebo díky zabudovanému reproduktoru) vám tato navigace v pohodě může suplovat doma zapomenutou „empétrojku“. Přehrávač si poradí s formáty MP3, WAV nebo WMA. Dále se tu nachází i videopřehrávač, který umí pracovat s formáty WMV a MPEG 4. Poslední funkcí je vskutku zajímavý a netradiční přehrávač textových souborů ve formátu „txt“. Škála využití je opět neuvěřitelně široká a záleží jen na vás, jestli si na kartu nahrajete v „txt“ formátu svojí oblíbenou knihu, nebo třeba učební materiály. Fantazii se jako obvykle meze nekladou…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Hlavní menu GoClever Navigatoru 7 a jeho šestice voleb – navigace, přehrávání hudby, prohlížení fotografií, zobrazování textů, přehrávání videí a nastavení systému.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nastavit se dá u GoClever Navigatoru 7 celá spousta věcí.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pod položkou „odometr“ si můžete vést evidenci jak svého služebního, tak osobního vozu z hlediska najetých kilometrů.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Odometr – přehled najetých kilometrů

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nyní se nacházíme ve složce s hudbou, kterou si sami nahrajete na přibalenou SD kartu.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Screenshot ze samotného přehrávání hudby. Skladbu můžete libovolně a dle vlastního uvážení posouvat (bez žádného dlouhého loadingu a zasekávání), nastavovat „repeat“, „shuffle“, nebo brouzdat písničkovým seznamem bez nutnosti zastavit přehrávání skladby (což je například u některých levnějších MP3 přehrávačů nezbytností a nutno říci, že pěkně otravnou).

Jádro pudla aneb problém se signálem

Už jsme si probrali v podstatě vše… až na tu nejpodstatnější složku, kterou je samotné navigování. Jak už jste asi vytušili z nadpisu, nejde o žádný šlágr. GPS reciever v navigaci je bohužel nedostatečně senzitivní, což způsobuje v některých místech častější výpadky signálu a v takovém případě se ozve obligátní hláška – „GPS signál ztracen“. Když se to stane jednou, tak se dá ještě přejít, ale někdy opravdu trvalo, než se navigace vzpamatovala. Na druhou stranu je pravdou, že při jízdě Prahou jsem se signálem problémy neměl, každopádně bych ale zcela určitě doporučil dokoupení externí antény. Pak bude jízda bezproblémová. Musím ale ještě dodat, že tento model není jedinou navigací, která má se signálem problémy. Do této kategorie se řadí i některé navigace od firmy Thomson, nebo Garmin. Naopak vysoce citlivými přijímači se mohou pochlubit třeba firmy TomTom, nebo Sony.

K samotné jízdě s navigací bych řekl asi tolik, že veškeré sjezdy, či odbočky hlásí s dostatečným předstihem a to vše je v režii příjemného ženského hlasu, který má ovšem dost často v českém jazyce problém s pády. Taky mě štvalo, že pokaždé, když jsem se odchýlil z trasy, tak mi milá paní neustále hlásila – „přepočítávám“, což vám po určité době bude taky docela pít krev. Ani tento „neduh“ ale není výsadou pouze GoClever Navigatoru 7, jelikož na neustálé „přepočítávání“ trpí třeba i některé modely od firmy Mio. Navigace od Sony, nebo TomTomu přepočítají cestu automaticky a bez zbytečných „keců“ :-).

Zadávání cesty probíhá přes tradiční proklikávací systém, kterým disponuje většina navigací. Nejdříve vyberete „najdi a naviguj“, poté klasicky zvolíte stát a hned poté další náležitosti. Kromě tohoto systému můžete cíl své cesty zadat přes PSČ, nebo třeba přes naposledy hledané lokace. Při jízdě si navíc můžete zobrazit i informace o jízdě, jako je například počet satelitů, nadmořská výška, čas do změny směru, nebo třeba azimut (úhel mezi směrem pohybu a severem).

Mapové podklady kromě České republiky zahrnují také Albánii, Bělorusko, Bosnu a Hercegovinu, Bulharsko, Černou horu, Chorvatsko, Estonsko, Litvu, Lotyšsko, Maďarsko, Makedonii, Moldavsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko a Ukrajinu.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Navigační centrum startuje…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Vlastní menu, které se zobrazí po kniknutí na odkaz „navigace“

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Kritéria navigace

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Výběr státu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Výběr obce/regionu/PSČ

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nad Vinohradem, nebo Pod Vinohradem? To je oč tu skutečně běží :-)

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Další část navigačního menu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

„přepočítávám“ – tak tuhle hlášku jsem časem začal opravdu nenávidět…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

6,1 km do cíle – to už je docela kousek :-).

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Naplánovaná cesta v detailu s konkrétními specifiky cesty.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Stejná cesta, tentokrát v nočním módu.

Klady a zápory

+

-

cena

nepříliš atraktivní vzhled

množství dodávaného příslušenství

horší čitelnost na prudkém slunci

doba přepočítávání dat při hledání nové trasy

Bližší informace o dostupnosti a aktuální ceně zařízení GoClever Navigator 7 naleznete v našem internetovém obchodě.

Závěrečné hodnocení

Ani to moc nebolelo a už je tady závěr. GoClever Navigator 7 se dle mého soudu za takové peníze (v době psaní recenze 3 418,- Kč s DPH) určitě vyplatí a pro lidi, kteří mají hlouběji do kapsy a nechtějí na svých cestách zbytečně bloudit - je to určitě dobrá volba. Pokud by se jednalo o samotnou navigaci, ostýchal bych se vám tento produkt doporučit, ale v kombinaci s další spoustu funkcí je tato sympatická IT hračka zajímavou alternativou k tlustým papírovým autoatlasům :-).

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (26)

Za ty prachy...

Jo jo, za ty prachy to vypada zajimave:)

:)

To je ale vymakaná věcička :)

Super

Za ty peníze je to suprové to bych i oželel to že ten vzhled neni moc lákavý.

@Street013: máš pravdu, při řízení se nemáme koukat na navigaci, ale na cestu

@Street013: Jo souhlas. Já osobně si tuto značku "zapamatuju" a počkám na další modely.
Začátek je lákavý. A co bude dál ........

.. pekny pekny...

Jo.. Jen skoda, ze nema mapu Nemecka nebo Rakouska, to by se hodilo a v recenzi neni jestli a jak je mozno je dohrat.. ale jinak ZA TY PRACHY..

@veromiska: Zřejmě jste koupili verzi 19 map. Lze dohrát, upgrade Navigator8 a 42 map TeleAtlas 1/2008 je již v prodeji http://www.mojenavigace.cz/?Mode=Sti&StiId=22151

Prepocitavam

osobne si myslim ze to "Prepocitavam" je informativni pro ridice, aby nemuseli koukat na navigaci a venovali se plne rizeni. preci jen vypocet muze trvat dele a neslyset z navigace 10sekund ani hlasku, hlavne kdyz pred chvili upozornila na vypadek gps signalu, asi bych se na ni koukl co se deje a to by mohlo byt pri jizde fatalni. takze si myslim ze tato zpetna vazba je sice casem otravna, ale nutna.

Mám ji a super

Mám ji doma a je fakt perfektní...za ty peníze.
neměl jsem jedinej problém se signálem, dokonce ho chytnu i v baráku na některých místech. a kecy jako přepočítávám????? o co jako jde???na cestu kterou znám si ji nezapínám a kde to neznám, jedu snad podle navigace, nebo k čemu by jinak byla??? mapy jsou užasný, dokonce i někerý polňačky tam jsou a display je čitelnej dobře, autor recenze asi hůře vidí nebo co.....:-))

@lumpi: Vážený pane, já jsem ale netvrdil, že display je celkově špatně čitelný, jen jsem uvedl, že je špatně čitelný na prudkém slunci a to je nezpochybnitelný fakt. Moje zrakové dispozice bych s dovolením vynechal, jsou zcela irelevantní, důležitý je fakt, že za zmíněné peníze se navigace vyplatí, ale z hlediska čitelnosti při hodně slunném dni zkrátka tuto navigaci nemohu pochválit.

@Jan.svehla: tak ono všeobecně u všech GPS na prudkém slunci je horší čitelnost, ale od toho je i hlasové navádění, pokud na to nevidíte samo vám to poví(pokud máte zapnutej zvuk).. za 5000,- výborná koupě...

@Jan.svehla: Možná by bylo dobré(pokud se tady hádáte o čitelnosti na slunci)uvést příklady,které jsou cenově a funkčně podobné a mají lepší čitelnost,nebo horší....

@Jan.svehla: ono asi taky hodně záleží na tom, kde ji máte v autě umístěnou, ale zkoušel jsem ji v ruce přímo na slunci a bez nějakých problémů jsem přečetl vše zobrazené, tak nevím, kde je chyba, možná v podsvícení LCD.....??tím samozdřejmě nechci tvrdit, že je to stejné jako ve stínu.....

Dle mého žádná bomba :(

Mě teda ta navigace nijak nezaujala. Osobně bych si radši koupil TomToma ONE v3, kterej stojí cca. 3500,- také nebo bych si připlatil 1300 za TT ONE XL s mapama východní a středí Evropy + TMC přijímačem. Už jenom kvůli tomu, že TT bude mít lepší podporu a map na netu ke stáhnutí je jako jetele. To samé třeba Mio. Já bych si jí v životě nekoupil. Ovšem je to můj názor, tak mě snad někteří nebudou kamenovat ;)

4330 a

Take mam navigaci Goclever 4330 a a jsem s ni naprosto spokojen.Jel jsem s ni az do Parize a musim rict,ze navadi uplne bez chyb a co se tyce signalu,nikdy jsem s nim nemel problem.

@Benwin: Mám navigaci 4330 a vůbec ji neumím ovládat poradíte? Nemohu se to nějak naučit. Mám problém

@jiri františek: Návod je jednoduchej, ale docela srozumitelnej. V čem je problém?

Rušení rádia

Prosím o radu, pokud mám tuto navigaci zapnutu (Goclever 3550A) tak mám špatný příjem rádia v autě.Šumí a příjem nic moc. Pomohla by externí ant. kGPS (kde je možno ji koupit,nikde jsem ji ke konkr.typu nenašel) nebo silnější anténa k rádiu. Děkuji za info. Luděk

@Socha Luděk: o externí anténě jsem taky nikde neslyšel, ale žádné problémy s tím co píšeš nemám, spíš by možná pomohlo nějaké odrušení rádia, pokud teda něco takového existuje.....

@Socha Luděk: Dobrý den, podle mého názoru by pomohla kvalitní externí anténa pro autorádio.

@Zdenek Pechar: Díky za odpověď, zařídím to.

Odpověd

Jako ja navigaci koupil prvně a než jsem to pochopil tak jsem to proklínal teď je to perfektní jsem uplně nadšený jen je třeba si něco nastavit a jedu je to furt lepší než hladat v mapě a ptát se lidí.

NAVIGACE

JE TATO NAVIGACE LEPŠÍ NEŽ NAVIGON?

Nedoporučuji Goclever

Mám velice špatné zkušenosti s navigací Goclever, ale i s jednáním servisního místa. Už 2x během chvíle servisovaná a posílají mi ji jako opravenou a navigace chytne signál třeba až i po hodině. Na to jsem volal a servisní technik mi zdělil ať ji teda vyhodím třeba na půdu, smutné jednání. A PROTO NAVIGACI GOCLEVER NEDOPORUČUJI NIKOMU.

Nedoporučuji Goclever

Mám velice špatné zkušenosti s navigací Goclever, ale i s jednáním servisního místa. Už 2x během chvíle servisovaná a posílají mi ji jako opravenou a navigace chytne signál třeba až i po hodině. Na to jsem volal a servisní technik mi zdělil ať ji teda vyhodím třeba na půdu, smutné jednání. A PROTO NAVIGACI GOCLEVER NEDOPORUČUJI NIKOMU.

Nedoporučuji Goclever


Mám velice špatné zkušenosti s navigací Goclever, ale i s jednáním servisního místa. Už 2x během chvíle servisovaná a posílají mi ji jako opravenou a navigace chytne signál třeba až i po hodině. Na to jsem volal a servisní technik mi zdělil ať ji teda vyhodím třeba na půdu, smutné jednání. A PROTO NAVIGACI GOCLEVER NEDOPORUČUJI NIKOMU.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru