Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Zrozen pro hráče. Samsung uvedl zakřivený monitor Odyssey G7

Zrozen pro hráče. Samsung uvedl zakřivený monitor Odyssey G7

Události
Samsung Odyssey G7 - QLED monitor 27"_1892417138
Samsung Odyssey G7 - QLED monitor 27"
Produkt není určen k prodeji.
Samsung Odyssey G7 - QLED monitor 32"_840583025
Samsung Odyssey G7 - QLED monitor 32"
12 388 Kč 14 990 Kč
autor: Stanislav Holý

Zajímavou novinku pro hráče si připravila při pondělku společnost Samsung – herní monitor Odyssey G7. Ten láká na zakřivenou obrazovku, rychlou obnovovací frekvenci, technologii QLED a v neposlední řadě také na vysoké rozlišení 2K.

Samsung Odyssey G7 je již nyní možné zakoupit v rámci předobjednávky, nicméně oficiální start prodeje je naplánován až na červenec. Platí to pro obě velikostí provedení, které budou v tuzemských obchodech k mání, tedy pro obrazovky s úhlopříčkou 32“ a 27“ (81 a 69 cm).

Představení monitoru Samsung Odyssey G7

 

Obě verze nabídnou vysoké rozlišení 2560 x 1440 pixelů. VA panel s jasem 600 cd/m2 a HDR600 tedy nabízí rozlišení Quad-High Definition (QHD) při poměru stran 16:9. Novinka se tedy hodí pro výkonnější sestavy, které stačí na hraní ve standardu 2K. Obrazovka samozřejmě může dobře posloužit také pro herní konzole, jako je Xbox, PlayStiton či Switch.

Díky zakřivení 1000R, které je podle výrobce ideální pro lidské oko, má uživatel pocit, jako by jej obraz obklopoval. Hráče nicméně bude nejvíce zajímat krátká odezva 1 ms a technologie RapidCurve s obnovovací frekvencí 240 Hz. Odyssey G7 je navíc kompatibilní se systémy NVIDIA G-SYNC a AMD FreeSync Premium Pro.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Samsung Odyssey G7

 

Novinka využívá technologii QLED, která je typická i pro další prémiové přístroje tohoto výrobce. Ta staví na kovovém materiálu zvaném Quantum Dot, který umožňuje displeji reprodukovat citelně širší rozsah barev v porovnání se standardními TV nebo monitory. Přístroje s technologií QLED, která mimochodem pochází přímo z dílen Samsungu, jsou schopny reprodukovat 100 procent barevného objemu. To znamená, že dokážou zobrazit všechny barvy při jakékoli úrovni jasu. Nejjemnější rozdíly jsou viditelné i při nejvyšším stupni jasu technologie QLED – mezi 1 500 a 2 000 cd/m2.

Upřít se novince nedá ani líbivý vzhled s elegantním matným černým povrchem a zadním světlem Core Lighting, které může při hraní zůstat stabilní, měnit barvy podle přání hráče nebo se úplně ztlumit. Dynamickými tvary a podsvícením se vyznačuje i přední rám monitoru.

Samsung s úhlopříčkou Odyssey G7 s úhlopříčkou 27“ stojí 16 990 Kč, 32“ verze pak 19 990 Kč. K menší verzi však v rámci předobjednávky mohou případní zájemci získat poukaz na hry dle vlastního výběru v hodnotě 3000 Kč, k větší dokonce za 5000 Kč.  

Názory ostatních Geeků (8)

avatar

X

corpse_despy_ 9. 6. 2020 15:17

bože... proč musí být vše ohlé?

sajbus0 SAJ
sajbus0 9. 6. 2020 16:48

@corpse_despy_: Bože ohni raději svoji nebo svojeho a nekomentuj to ty tatare

avatar
corpse_despy_ 9. 6. 2020 17:25

@sajbus0: a důvod? pořádné monitory jsou všechny jen zakřivené... na hry je to paráda, ale když chce člověk kombinovat hraní/práci tak je to dost k ničemu... například dělat grafiku na zakřivených monitorech je prostě šílenost...

avatar Ověřený GEEK - level 3
BERNADIC Ověřený GEEK 9. 6. 2020 21:04

@corpse_despy_: Tohle fakt nejsou monitory pro grafiky ani náhodou :)
Alternativ je stále více než dost.

avatar
FlashCV 10. 6. 2020 1:34

@BERNADIC: Já nechápu, proč je pořád skupina lidí, která vidí v zakřivené obrazovce plus. A to především na hraní. Vždyť já a myslím si, že i každý člověk vidí oválně. Jakoby do tvaru položeného velkého "O". Takže při pohledu u zakřivené obrazovky a ještě k tomu z bližšího pohledu jakož tomu bývá u monitorů, když je jim člověk fakt blízko, tak přeci musí mít rohy naprosto nepokryté svím zrakem a stejně tak musí mít nevyužité zorné pole přímo rovně nahoře a dole. Ve skutečnosti by měli dělat monitory oválné a obzvlášť ty zakřivené. A navíc si myslím, že žádná hra nepočítá se zakřiveným monitorem, aby obsah vygenerovala reálněji než na ploché obrazovce. Já jsem zastánce plochých obrazovek, protože jsou nejuniverzálnější. Neumím si představit oválné obrazovky a ani pohled na zakřivené mě netěší. Při práci využiji celou plochu rovné obrazovky, nebo v nějaké strategii, ale musím hejbat očima a někdy i hlavou, abych zaostřil obsah na rozích monitoru, ale ve 3D akčních hrách (ať střílečky, či závody aut atp.) nevyužiji ani rohy obrazovky :)

zzednicek ZZE
zzednicek 15. 6. 2020 15:08

@FlashCV: Tak já v zakřivení vidím plus proto, že se mi daleko více líbí. Jedná se mi zejména o hry, a když jsem přešel na zakřivení (Dell Alienware AW3418DW), tak wow. Prostě mne to do hry vtahuje. Přecházel jsem z jiného rovného kvalitního Dellu.
A pro občasnou práci nevidím problém, pracovní okno je zpravidla široké na 1/2 obrazovky. A když mám oken více, tak do nich nehledím současně, ale oči přesunuji. Nejsem grafik, tak mi připadne, že zakřivení optice oka spíš vyhovuje. Za mne plná spokojenost.

Bexin BEX
Bexin 19. 6. 2020 22:08

@corpse_despy_: Na to by se dal doporučit monitor eve spectrum, taky 1440p 240hz, a je to IPS

avatar
BlackSheepCZ 16. 9. 2022 15:11

@corpse_despy_: Přesně, chtěl bych tenhle monitor, s těmahle vlastnostmi, ale rovnej. Tohle zabírá moc místa. Chci něco plochého.

Máš něco na srdci?

nahoru