Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, skvělých sluchátek na hraní i do světa

SteelSeries Arctis Nova 7X, černá_1172673008
SteelSeries Arctis Nova 7X, černá
SteelSeries Arctis Nova 7P, černá_1049092772
SteelSeries Arctis Nova 7P, černá
SteelSeries Arctis Nova Pro, černá_227782259
SteelSeries Arctis Nova Pro, černá

Společnost SteelSeries patří mezi stálice na poli herního příslušenství, herních sluchátek se to týká dvojnásob. Jak se univerzálním sluchátkům oblíbené série Artcis Nova dařilo v naší redakční recenzi?

Herní sluchátka patří mezi to nejdůležitější, co musí člověk pro skvělé zážitky z virtuálních klání a příběhů mít. Je přitom jedno, zda je cílem hraní na konzoli, počítači, případně jestli půjde o kompetitivní hraní nebo příběhové singleplayery. Pro plnohodnotné ponoření se do videoherního světa je kvalitní zvuk nutností.

SteelSeries se svou řadou Arctis Nova patří mezi firmy, na které se lze dlouhodobě spolehnout. Zaprvé je vidět, že si zpětnou vazbu od hráčů berou k srdci, a s každou další verzí řeší drobnosti, jež dříve stály za napomenutí. Zadruhé už od prvních modelů patří k tomu nejlepšímu, co v dané cenové kategorii můžete pořídit. Otázkou s každou novou řadou je, zda se vysoký standard podaří opět zachovat. Jak se SteelSeries Arctis Nova 7 povedly?

Klíčové vlastnosti SteelSeries Arctis Nova 7

• Bezdrátová herní sluchátka
  • Ohromující zvuk díky Almighty Audio
  • Hi-Fi měniče a 360° prostorový zvuk
  • Podpora řady platforem
  • Současné bezdrátové připojení na více zařízení
  • Podpora rychlého nabíjení
  • Dlouhá výdrž
  • Mikrofon s potlačením okolního šumu
  • Pohodlné náušníky s paměťovou pěnou

Balení sluchátek

Začněme však pěkně popořadě, a to od samotného balení sluchátek. Hned po otevření na vás čeká příjemné překvapení v podobě papírové skládačky, z níž vám po chvilce vznikne postavička Lars – ten má na hlavě pochopitelně nasazená vaše nová sluchátka SteelSeries Arctis Nova 7. Krásná drobnost, jež vyloudí úsměv.

DSC_0669.JPG
DSC_0681.JPG
DSC_0683.JPG

Jakmile odložíte zeleného Larse, přichází na řadu to nejdůležitější, a to sluchátka. Ta jsou zabalena v ochranném sáčku, jenž lze snadno využít i pro další skladování či přenášení sluchátek. Nejde samozřejmě o žádný plnohodnotný obal, ale abyste se při převážení SteelSeries Arctis Nova 7 v batohu vyhnuli škrábancům, plně postačí. Dále v oranžových útrobách krabice naleznete tři kabely, konkrétně napájecí kabel USB-A->USB-C, prodlužovací USB-A->USB-C (samice) kabel a kabel s 3,5mm konektory pro drátové připojení.

Nechybí pochopitelně ani manuál, který většina hráčů automaticky přeskakuje. V tomto případě bychom však doporučili minimálně u prvního spuštění pročíst, najdete v něm totiž řadu šikovných rad a tipů, na které byste sami jen tak nepřišli. Ano, spárovat a zapnout sluchátka zvládnete pohodlně i bez návodu, ale některé z dalších funkcí tak evidentní nejsou. Jako poslední kus hardwaru v krabici je pak USB-C dongle pro bezdrátové připojení sluchátek.

Sluchátka spolu s donglem vypadají stylově a elegantně

Design a kvalita zpracování

Ve chvíli, kdy sluchátka vyndáte z černého pytlíku, si odpovíte na první z otázek: ano, i SteelSeries Arctis Nova 7 patří mezi skvěle zpracovaná a elegantní sluchátka. Na první potěžkání poznáte, že je zařízení vyrobeno z kvalitních materiálů – hlavový most je z lehkého kovu, plastové části jsou zhotoveny z pevného plastu, písty pro nastavování výšky náušníků jsou krásně ovladatelné, ale působí extrémně bytelným dojmem.

Na druhý pohled si člověk uvědomí, že sluchátka okamžitě nekřičí: „Podívejte, já jsem herní sluchátka,“ jak tomu v mnoha případech bývá. Elegantní černý design se zastrčeným mikrofonem se nijak neliší od standardních sluchátek, jež vídáte ráno v MHD. To je skvělá zpráva pro každého, kdo by chtěl SteelSeries Arctis Nova 7 používat i v normálním životě, a nejen u hraní či sledování filmů. Jestliže však máte raději extravagantnější vzhled, i zde se objevuje klasika v podobě magneticky přichycených krytek náušníků (a to pomocí skutečně kvalitních magnet, takže se nemusíte bát, že by vám při prudším pohybu měly šanci spadnout). Tyto krytky pak SteelSeries vyrábí v celé řadě barev a motivů.

Hledáte rozmarnější styl, nebo se vám černá oukoukala? Není problém vyměnit krytky

Při nasazení sluchátka krásně padnou i na větší hlavu, a ani po hodinách hraní nijak netlačí. Některé headsety trpí tím, že svírají hlavu příliš těsně, a po čase buď tvoří otlačeniny nebo bolest hlavy. To v případě SteelSeries Arctis Nova 7 nemůže nastat, a to i díky náušníkům, jež jsou vybaveny prodyšnou paměťovou pěnou. To kromě pohodlí i při dlouhém hraní zajišťuje druhou klíčovou věc – nepotí se ve sluchátkách uši. I při dlouhých herních seancích proto máte pocit, jako byste žádná sluchátka na hlavě neměli.

Jedinou nevýhodou, kterou jsme po delším testování zpozorovali, je tak jen menší hloubka náušníků. Pokud má člověk větší uši, případně mu více odstávají, může se ušima dotýkat samotných reproduktorů. Nejde o nic hrozného či nestandardního, při výběru je však potřeba myslet na tuto drobnost. Žádný jiný zápor však ve zpracování či designu nedokážeme rozklíčovat.

Skvělou vlastností je i podpora rychlého nabíjení – nejenže totiž sluchátka vydrží opravdu dlouhou dobu, ale pokud se vám dostanou na nulu, zvládnete během 15 minut nabíjení získat až 6 hodin hraní. Nám se každopádně sluchátka nepodařilo ani jednou úplně vybít. Mají totiž deklarovanou výdrž až 38 hodin bez zapnutého Bluetooth a až 26 hodin se zapnutým Bluetooth. Sluchátka však včas upozorňují na nižší hladinu baterie, a jakmile se nám zpráva objevila, stačilo pár minut na nabíječce a mohli jsme hrát další desítky hodin.

Připojení a ovládání

SteelSeries Arctis Nova 7 se mohou pochlubit i obrovskou podporou možnosti připojení. Sluchátka lze propojit s počítačem, mobilem, tabletem, Macem, PlayStationem či Switchem. Jediné zařízení, jež ve výčtu chybí, je Xbox. Ano, verze Nova 7 se nedokáže propojit s konzolí od Microsoftu, a pokud byste chtěli sluchátka využívat na této platformě, sáhněte po verzi SteelSeries Arctis Nova 7X – ta zvládnou vše výše vyjmenované, včetně Xboxu i PlayStationu. A jestliže by vám nevyhovoval zelený headband, není žádný problém vyměnit i ten.

Bezdrátové připojení sluchátek probíhá buď pomocí Bluetooth, nebo pomocí rádiového 2,4 GHz signálu. Ten na druhé straně přijímá již zmíněný USB-C dongle. Pokud vám chybí USB-C konektor, nejde o žádný problém, protože v balení najdete i prodlužovací USB-A->USB-C kabel, jenž slouží přesně k tomuto účelu. Díky kabelu si navíc můžete vyřešit druhý problém, a to konkrétně velký dongle jako takový. Pokud jej totiž připojíte přímo do zařízení, nezřídka kdy vám kvůli své šířce zablokuje okolní porty. V SteelSeries však na všechno mysleli a vy nemusíte mít obavy ani s jednou ze zmíněných věcí.

Svými rozměry dongle občas zablokuje ostatní porty, naštěstí je přiložený i prodlužovací kabel

SteelSeries Arctis Nova 7 podporují současné připojení ke dvěma zařízením, jako třeba k PlayStationu a mobilnímu telefonu. K jednomu se připojíte pomocí donglu, ke druhému pomocí Bluetooth. Jestliže chcete během hraní třeba poslouchat hudbu ze své hudební sbírky, případně si telefonovat s kamarádem, není žádný problém. Sluchátka jdou dokonce tak daleko, že na pravém náušníku najdete kolečko pro mix jednotlivých signálů. Máte hru moc nahlas a neslyšíte telefon? Není problém! Řve na vás mamka na telefonu a vy neslyšíte kroky nepřátel? Vyřešeno!

Na pravém náušníku najdete i tlačítko napájení, tlačítko pro párování přes Bluetooth a USB-C konektor. Levý náušník je vybaven ovládání hlasitosti sluchátek, tlačítkem pro ztlumení mikrofonu, 3,5mm jackem a výsuvným mikrofonem. Mikrofon má na sobě, jako už standardně u SteelSeries, indikační diodu – vždy tak víte, zda jej máte zapnutý, nebo ztlumený.

Kvalita zvuku a mikrofonu

Zvuk sluchátek z řady Arctis Nova patří už stabilně k tomu nejlepšímu, co na trhu pro hraní v této cenové kategorii najdeme. I verze SteelSeries Arctis Nova 7 zvládá podání zvuku na jedničku – náušníky jsou uvnitř vybaveny Hi-Fi měniči, jež zvládají vyprodukovat prémiový zvuk a skvělé basy, a to v celých 360°. Pohlcení do virtuálního světa je kompletní a vy uslyšíte i ty nejtišší kroky nepřátel nebo dopadání nábojnic ve vedlejší místnosti.

Zvuk sluchátek je pohlcující a díky pokročilému ekvalizéru jej vyladíte k dokonalosti

Díky aplikaci Sonar pak můžete podání zvuku doladit přesně tak, jak vám vyhovuje. Sluchátka mají v základním nastavení trochu silnější basy, což mnoha hráčům vyhovuje, ale není problém vše upravit dle libosti. Ekvalizér ostatně umožňuje nastavit řadu parametrů, a vy si můžete zvýraznit přesně ten typ zvuků, jež pro vaše hraní potřebujete. K dispozici je i řada již předem připravených nastavení od předních hráčů eSportu.

Výsuvný mikrofon zvládá pracovat jak vysunutý, tak zasunutý – má totiž vstup i z venkovní strany. Pokud tedy budete na cestě vlakem a někdo vám zavolá, nemusíte jej vysouvat a lze snadno reagovat i tak. Pro plnohodnotné využití mikrofonu je však pochopitelně nutné mikrofon vysunout. Sluchátka jsou vybavena funkcí potlačení šumu, spoluhráči proto nebudou trpět. Kvalita mikrofonu patří ke standardu, na který jsme zvyklí – všichni vás jasně uslyší, jen nám v některých chvílích přišlo, že byl mikrofon možná až trochu moc tichý a museli jsme si jej dávat blíž k ústům. Stejně tak působí i malinko kovovějším dojmem.

Klady a zápory

+ Skvělé dílenské zpracování
+ Elegantní design využitelný i mimo hraní
+ Připojení více zařízení současně
+ Široká podpora připojitelných zařízení
+ Vyměnitelné krytky a headbandy
+ Extrémní výdrž
+ Podpora rychlého nabíjení
+ Kvalitní podání zvuku
+ Pohodlné náušníky i nošení celkově

- Rozměrnější dongle
- Menší hloubka náušníků
- Podpora Xboxu jen u verze 7X
- Chvílemi tišší a kovovější zvuk mikrofonu

SteelSeries Arctis Nova 7 patří k tomu nejlepšímu, co za tuto cenu najdete

Závěrečné shrnutí

Sluchátka SteelSeries Arctis Nova 7 zcela splnila to, co jsme od dalšího modelu oblíbené řady čekali. Jde o herní příslušenství, jež ve své cenové kategorii patří k naprosté špičce. Od elegantního designu přes prémiové zpracování až po pohlcující prostorový zvuk jde o kousek, jenž dokáže splnit potřeby i těch nejnáročnějších hráčů. Ať už hledáte krásná sluchátka ke konzoli a do vlaku, nebo chcete soupeřit na nejvyšší úrovni v kompetitivních titulech, jde o výbornou volbu.