Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Recenze: Logitech G923 – vyrazte na závodní tratě Recenze
Logitech G923 X (PC, XONE, XSX)  + O2 TV s balíčky HBO a Sport Pack na 2 měsíce (max. 1x na objednávku)
Logitech G923 X (PC, XONE, XSX)
8 669 Kč 10 490 Kč
Logitech G923 PS (PC, PS4, PS5)  + O2 TV s balíčky HBO a Sport Pack na 2 měsíce (max. 1x na objednávku)
Logitech G923 PS (PC, PS4, PS5)
8 669 Kč 10 490 Kč

Recenze: Logitech G923 – vyrazte na závodní tratě

autor: Saša Ševčík
Čerstvou novinkou na tuzemském trhu je závodní volant Logitech G923, který cílí na majitele konzolí PlayStation, Xbox i klasických počítačů. Novinka patří podle papírových parametrů k tomu nejlepšímu, co tento výrobce nabízí. Jak si ale povede v "závodní" praxi?

Automobilové závody jsou stejné jako letecké simulátory. Kdo to s nimi myslí vážně, nejspíše se nespokojí jen s tlačítky na klávesnici nebo gamepady. Dřív nebo později sáhne většina nadšenců po realistických kopiích, které mají co nejvěrněji simulovat skutečný závod nebo let. A jedním z takových přístrojů je i herní volant Logitech G923, který je určený pro klasické počítače, notebooky a herní konzole – uživatelé si přitom mohou vybrat mezi modelem pro PlayStation a Xbox. V obou případech novinka cílí na ty nejnáročnější uživatele, kteří se při závodech v obýváku chtějí cítit úplně stejně, jako kdyby seděli ve skutečném kokpitu supersportu.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Logitech G923

 

Technické parametry

Testovaný model: Logitech G923 X (PC, XONE, XSX)

Force Feedback: Ano

Maximální úhel otáčení: 900°

Řazení: Sekvenční – pádla pod volantem

Počet pedálů: 3

Barva: Černá

Určeno pro: PC, Xbox ONE, Xbox Series X (v prodeji je také verze pro PlayStation)

Rozměry volantu: 260 x 270 x 278 mm

Hmotnost volantu: 2250 g

Rozměry pedálů: 167 x 428,5 x 311 mm

Hmotnost pedálů: 3100 g

 

Představení volantu Logitech G923

 

Obsah balení

Praktiky hned, jak volant společnosti Logitech dorazil do redakce na test, nás zaujali rozměry obalu a celková hmotnost. Nemalá kartónová krabice zelenošedé barvy totiž váží bezmála šest kilogramů, tedy zhruba stejně jako menší kancelářský stolní počítač. Kromě pedálů a volantu se uvnitř krabice ukrývá už jen návod k použití, záruční list a napájecí adaptér.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Balení obsahuje vše nezbytné

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Konkrétně v něm nalezneme volant…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

…pedály…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

…a napájecí adaptér

 

Vzhled a kvalita zpracování

Hliník, ocel či kůže – takové luxusní materiály na volantu naleznete. Hned na první pohled je patrné, že Logitech G923 patří do prémiové třídy. Zběhlejším uživatelům neunikne, že se čerstvá novinka velmi podobá svým vzhledem i požitými materiály pět let starému modelu Logitech G29. Ono to ale vlastně není tak překvapivé, devětadvacítka totiž byla velmi oceňována za kvalitu zpracování i ergonomii. A tak by nějaké dramatické změny nedávaly smysl. Pojďme se tedy s hlavním hrdinou dnešní recenze seznámit trochu blíže…  

Věnec volantu je v horní části ergonomicky tvarován a ve spodní zeseknut do roviny. Přesně tak to mají skutečné sporťáky, aby při nalézání do nízkého kokpitu vozu volant neblokoval řidičovy nohy. Také další prvek umístěný ve vrchní části volantu je stejný jako u plnokrevných sporťáků.  Řeč je samozřejmě o modrém proužku, který rozděluje kožené obložení věnce. Ten usnadňuje zjištění pozice v periferním vidění. Je tedy zřejmé, že výrobce si vyhrál i s těmi sebemenšími detaily.

Uprostřed volantu jsou umístěna ovládací tlačítka, která dokážou simulovat herní ovladač televizní konzole Xbox One a několik dalších tlačítek, které je možné naprogramovat v prostředí Windows. Platí to samozřejmě o modelu určeném pro stroje od Microsoftu, který jsme měli možnost testovat, na verzi pro PlayStation je sestava tlačítek jiná. V obou případech jsou nicméně pod volantem umístěna dvě pádla, která slouží k manuálnímu řazení – stejně jako ve skutečných sporťácích.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Hlavní hrdina dnešní recenze

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Ovládací tlačítka obklopují střed volantu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Proužek v horní části usnadňuje orientaci

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Věnec volantu je ergonomicky tvarován

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Volant z profilu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na jedno z pádel pod volantem

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Zadní část volantu se mírně zužuje a připomíná masku supersportu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na „nasávací otvory chlazení“, alespoň u pravého auta bychom je tu hledali

 

V hodnocení vzhledu a kvality zpracování samozřejmě nesmíme zapomenout ani na dodávané pedály. Ty se stejně jako samotný volant velmi povedly. Základna, o kterou má hráč opřené nohy, je velmi robustní. Z masivních plastových částí černé barvy máte pocit, že se nemohou poškodit ani při zběsilejších akcích – a co si budeme nalhávat, ani když vzteky po prohraném závodě do pedálů řidič kopne.

Samotné pedály jsou ocelové. Na každém z nášlapů je umístěno hned několik gumových koleček, která mají zabránit uklouznutí nohy. Potěšující je fakt, že pedály jsou skutečně tři. Na rozdíl od levnějších setů tak nechybí spojka pro řazení.

Mimochodem z oceli je také hřídel řízení, pákové spínače jsou pak z leštěné nerezavějící oceli stejně jako čela pedálů. Kostra a ramena pedálů jsou vyrobeny ze za studena válcované oceli. Pouzdra pístů pedálů z polyoxymetylénu a upevňovací svorky z nylonu s příměsí skla. Jak si pozornější čtenáři všimli již výše, kryt volantu je ručně obšit kůží a jeho ramena jsou z anodizovaného hliníku.

Zpracování i kvalita použitých materiálů jsou u pedálů bez ztráty kytičky. A to samé platí i o volantu. Popravdě při pohledu na tyto herní periferie jsme se nemohli v reakci ubránit jedné myšlence – kdyby se takto kvalitní komponenty dávaly do úplně každého nového vozu, svět by byl hned o něco krásnější. Realita je ale bohužel velmi často jiná, a tak v obýváku na stole můžete mít celkem snadno kvalitnější náčiní než v opravdovém vozu. Na druhou stranu, majitelé automobilů prémiových značek (BMW, Mercedes, Audi apod.) takový rozdíl samozřejmě cítit nebudou. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pedály jsou součástí setu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Podstavec pedálů je velmi robustní

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na protiskluzové podložky na nášlapech pedálů

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pedály jsou velmi robustní

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Nechybí ani logo výrobce

 

Stavíme závodní speciál

Instalace se nemusí obávat ani méně zkušení uživatelé, je to otázka maximálně pár minut. Pedály se k volantu připojují jediným kabelem. Sériový port je umístěn ve spodní části volantu. Výrobce nezapomněl ani na takový detail, jako jsou výřezy pro vedení kabelů v této části konstrukce, jak jde vidět na jednom ze snímků níže. V útrobách volantu naleznete také napevno přidělaný kabel s odnímatelnou USB, který slouží k propojení s Xboxem nebo PC. Podporovány jsou stroje s operačním systémem Windows 7 a novějším, konzole Xbox One a v případě verze pro konkurenční televizní systém také PlayStation 4. Podporovány by nicméně měly být také konzole nové generace, až přijdou na trh.

Když už máte vše propojeno, zbývá už jen volant připevnit k desce stolu. K tomu slouží dvě nenápadná kolečka po stranách volantu. Jejich otáčením se postupně povolují dva háky na spodní straně, které zajišťují stabilitu volantu. Maximální tloušťka úchytné desky může být 3 centimetry, což mimochodem stačí i na masivně vyhlížející desky stolů z Ikey.

Po připojení k počítači je nutné ještě doinstalovat ovládací utilitu Logitech Gaming Software (v případě klasických počítačů a notebooků). My jsme volant testovali s televizní konzolí Xbox One X, kde vše fungovalo okamžitě po zapojení.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pomocí takovéhoto kolečka se uvolňuje úchytný mechanismus volantu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Hák dokáže pojmout desku o tloušťce až tři centimetry

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Spodní strana volantu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na konektor pro připojení příslušenství

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Drážky pro vedení kabelů

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Kabel je přidělán napevno

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Součástí balení je také USB redukce

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na koncovku sériového portu, který slouží pro propojení pedálů s volantem

 

Tři, dva, jedna, start!

Jedním z největších lákadel novinky má být technologie Trueforce. Jde v podstatě o pokročilý systém zpětné vazby, který je schopen reagovat na fyzikální model a zvukovou stránku hry, čímž je docíleno vyšší věrnosti každé akce. Frekvenční rozsah zpětné vazby se ve srovnání s předchozími generacemi zvyšuje opravdu výrazně, celkový pocit z řízení je daleko reálnější. Zpětná vazba totiž bere v úvahu například typ vozidla, jeho motor, terén, po kterém jede, ale například i úroveň hluku – to vše je převedeno na citelné vibrace.

Uživatel tak může doslova na vlastní kůži pocítit vlastnosti terénu, trakci i brzdění. Rozdíl při pocitu jízdy je ve srovnání se starším modelem Logitech G29, který jsme měli možnost testovat dříve, opravdu značný. Jedním dechem je ale nutné dodat, že Trueforce podporuje zatím jen pár titulů. A to doslova. Konkrétně GRID (2019) a Assetto Corsa Competitzione, na Playstationu 4 je v přehledu podporovaných her ještě Gran Turismo Sport.

Sluší se nicméně zdůraznit, že na pokročilou zpětnou vazbu chce lákat u svého ovladače například i chystaný PlayStation 5, který se na pultech obchodů objeví před Vánocemi. Lze tedy očekávat, že postupně budou tituly podporující Trueforce přibývat. Koneckonců tvůrci her by byli sami proti sobě, kdyby tuto zajímavou technologii nenabídli ve svých titulech a nechali ji pouze v těch konkurenčních. Seznam všech podporovaných her včetně vyznačené podpory Trueforce na jednotlivých platformách naleznete zde.  

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Volant od Logitechu se drží velmi příjemně

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Testovaný volant v akci

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Jednou z hlavních předností je technologie Trueforce

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Pedály nabízí stejnou odezvu jako v opravdovém voze

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na uchycení pedálů

 

Kromě zmiňovaných dvou titulů jsme volant protáhli ještě hrami Project Cars 2, Forza Motorsport 7 a WRC 8, ve kterých mám osobně nastudovaných několik herních tratí a vozů, nutno podotknout že s výrazně levnějším volantem Thrustmaster T80 Racing Wheel na PlayStationu 4. Ale právě díky tomu máme alespoň s čím srovnávat.

Rozdíly jsou patrné už po projetí první zatáčky. Zpětná odezva se dvěma motory totiž dělá u Logitechu své a jako řidič máte skutečně pocit, jako byste četli typ povrchu pod koly. Testovaný volant je navíc velmi přesný, a tak se nám prakticky všechny trati bez výjimky podařilo zajet o pár desetin sekundy lépe než s vlastním modelem Thrustmaster T80 Racing Wheel.

Volant Logitech G923 je navíc možné otáčet v rozsahu 900°, tedy o dvě a půl otáčky jako u skutečného vozu. U závodních simulátorů to není zas tolik důležité, ale například pro jedince fandící Euro truck simulatoru 2 jde o zásadní výhodu. Sluší se také zmínit, že šnekové převody byly vytvořeny podle vzoru převodů používaných v automobilových převodovkách za účelem snížení nežádoucího hluku a vibrací.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Testovaný volant

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Volant je vyrobený z ušlechtilých materiálů

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na ovládací prvky v levé části…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

…a na protilehlé straně

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

LED diody nad středem volantu

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Řadicí páka se dokupuje zvlášť

 

Na velmi dobrém pocitu při řízení se samozřejmě podepsaly také výrobní materiály. Věnec volantu je tlustý tak akorát a kůže, kterou je volant pokryt, je v místech úchopu perforovaná. Takže ani při napínavých finiších by nemělo docházet k nadměrnému pocení rukou. Je ale pravdou, že ve třicetistupňových vedrech, jaká panovala v uplynulých týdnech, se ruce při hraní stejně potí. Přeci jen, testovaný volant stále nemá zabudovanou klimatizaci jako skutečné vozy.

Tím se zároveň dostáváme k části, která nejspíše bude některým hráčům vadit. Součástí balení totiž není řadicí páka, na druhou stranu je ale možné ji dokoupit zvlášť. Na druhou stranu hráčům, kteří spoléhají na automatické řazení nebo upřednostňují pádla pod volantem, to bude nejspíše jedno. A klasické šaltpáky koneckonců mizí i ze skutečných supersportů. Přímo na volantu jsou mimochodem integrované barevné indikátory LED označují rozsah otáček v podporovaných hrách. Snadno uvidíte, když se přiblížíte do červeného pole – přímo v zorném poli, jak je vidět na jednom ze snímků výše.

Pochválit si naopak herní set od Logitechu jistě zaslouží za své uchycení. Volant na stole se totiž ani nehne, a to přitom v některých zatáčkách dostával skutečně zabrat. Až překvapivě dobře je vyřešen také protiskluzový systém pedálů. Na spodní straně je hned několik gumových podložek, které zajišťují stabilitu i na velmi kluzké plovoucí podlaze. Problém jsme ale během testování nezaznamenali ani v případě, kdy byly pedály umístěny na koberci. Svůj podíl na dobré stabilitě jistě má i fakt, že podstavec pedálů je tak masivní a že na jeho spodní straně je patentovaný výsuvný úchytný systém speciálně pro koberec.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Testované pedály

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Plocha pro nohy je dostatečně pevná

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Spodní strana pedálů

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Detailní pohled na protiskluzové podložky

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Patentovaný výklopný systém pro uchycení na koberci

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Volant uchycený pevně na svém místě

 

Klady a zápory

+ realistický pocit z řízení, přesnost řízení

+ technologie Trueforce

+ použití ušlechtilých materiálů (kov, kůže)

+ perfektní zpracování

+ detaily usnadňující orientaci inspirované skutečnými vozy (LED diody, proužek v horní části volantu apod.)

+ design stále působí moderním dojmem

 

- vyšší cenovka

- součástí balení není klasická řadicí páka

- Trueforce zatím podporuje jen pár her

 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Logitech G923

 

Závěrečné hodnocení

Logitech G923 je bez nadsázky mistrovským dílem, za takové zpracování a použité materiály by se nemuseli stydět ani výrobci skutečných prémiových vozů. Vyzdvihnout si testovaný model zaslouží dozajista i za přesnost řízení a celkově realistický pocit při závodech. To všechno jsou ale samozřejmě vlastnosti, které se chtě-nechtě musely podepsat také na výsledné prodejní ceně. Na druhou stranu za kvalitu se zkrátka platí a kdo hledá náčiní pro co nejrealističtější pocit při řízení doma u počítače nebo konzole, jen těžko najde vhodnější set.

To chci

Názory ostatních Geeků (8)

Zdenda07 ZDE

Srovnání s T80?

Zdenda07 25. 8. 2020 12:27

Srovnávat novou G923 je opravdu hodně úsměvné, respektive zcela nesmyslné. Thrustmaster T80 je základní volant bez force feedback. Zde si může G923 lehce nahonit body. Očekával bych porovnání s volanty ve stejné třídě např. Thrustmaster T300 RS GT.

avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 25. 8. 2020 14:25

@Zdenda07: Souhlasím, navíc T80 je na trhu již přes 7 let a je to naprosto základní volant bez jakéhokoli FFB s rotací 240°. Ono stačí G29/920/923 porovnat s T150/TMX a Logitech už ztrácí výhodu a je to ohledně FFB remíza :)

avatar Ověřený GEEK - level 3

Postřehy

synek11 Ověřený GEEK 25. 8. 2020 13:48

Pěkně napsaný článek, avšak jde z něj vidět, že se o volanty výrazněji nezajímáte.Pádla řazení (nikoli pákové snímače) slouží k sekvenčnímu řazení, nikoli manuálnímu. Točivý moment dvou malých motůrků není přenášen šnekovým převodem, ale pomocí ozubených převodů s šikmým ozubením, které se používají i v automobilových převodovkách.Za mě zbytečně přeháníte v sekci ohledně kvality komponent. Většina konstrukce je vyrobena pomocí tradiční technologie vstřikování plastů, která se nijak neliší od konkurence a i ve Škodovce by použili alespoň měkčené plasty, výrobce prémiových vozů by se hanbou propadl, kdyby použil plasty z G923. Rozhodně je však fajn, že se nešetřilo na nejvíce namáhaných částech jako např. pedály, které jsou kovové (nejspíše to bude nerez). U pedálů je i jedna z mála změn oproti předchozí „generaci“ – odlišné vynutí pružiny použité u brzdového pedálu, díky čemuž je brzda progresivnější. Každý, kdo alespoň jednou řídil auto okamžitě pozná rozdíl mezi pedály v autě a Logitechu i po slepu, nejmarkantnější rozdíl je u brzdového pedálu.Stejně tak samotný 28 cm věnec má kvalitní obšití. Oproti předchozí G29/920 dostala Xbox verze +- tlačítka spolu s otočným přepínačem. Přibyli také indikační LED, které neukazují rozsah otáček, ale postupně se rozsvěcují při rostoucích otáčkách a indikují, kdy zařadit další rychlostní stupeň.FFB (zpětná vazba) je identická jako u G29/920, „Trueforce“, o které Logitech tolik básní, nespadá do kategorie technologií, díky které lze dosahovat rychlejších časů na kolo, spíše jen dokáže více vtáhnout do hry, pokud je tedy správně implementována. Bohužel pořádně implementována je zatím pouze v iRacingu, který však bude hrát jen naprostý zlomek kupců G923. Nutno také říct, že kvůli použití ozubených převodů je FFB výrazně hlučnější ve srovnání např. s produkty Thrustmaster, které používají řemenový převod.Dost mi chybí porovnání s konkurencí, např. TM T300, který teď po zdražení stojí podobně jako G923. Zpětná vazba je slabší v porovnání s TM T300, dodávané pedály jsou na tom +- podobně. G923 také dost ztrácí na T300 v příslušenství – lze dokoupit max. velmi lacinou řadicí páku, zatímco TM nabízí možnost výrazného upgradu pedálů, lze dokoupit ruční brzdu, lze osadit měnit samotné volanty – např. F1 rim apod.Proto G923 nelze nazvat žádným mistrovským dílem, ale jen pokračováním G29/920 s výrazně vyšší cenou s velmi minimální změnou samotného HW. Přijít s něčím takovým po 5 letech je za mě velké zklamání. Cena v rozmezí 7500 – 8500 Kč by se dala pochopit, je to nový produkt, ale skoro 11 000 je prostě moc. Naštěstí na trhu by měla ještě nějakou dobu zůstat G29/920, která nabízí stejný zážitek za polovinu. Kdo hledá velmi kvalitní set s cenou přes 10 000 Kč, tak rozhodně nezvolí G923, ale např. Thrustmaster TS-PC s velmi povedenými T-LCM pedály či zamíří např. k Fanatecu a jeho řadě CSL Elite či i výše.

wollij WOL
wollij 25. 8. 2020 15:25

@synek11: Pod tohle bych se podepsal s jediným rozdílem, porovnával bych s T150, jediný rozdíl je cena a tvrdoplastové pedály vs kovové.
Imho Logitechy (a mám je od G25, přes G27 až po G29) se moc nezměnily, byly roky stálice a naprostá špička. G27 ve své době neměl konkurenci a to ani v dvakrát tak vysoké cenové kategorii. Ale ta doba s G29 a vydáním se směrem k větší arkádovosti (přidání nesmyslného integrovného ovladače, žádný vývoj v řadící páce, jen lehké úpravy FFB) bohužel minula a Logitech hodně začal ztrácet. V současnosti, je to prostě předražená hračka. Ano, zpracování je stejné jako před lety a kvalitní, ale tím to hasne, kdyby byl za 7500,- Kč i s pákou, nemám s tím problém. Takhle, kupovat "G27 s ovladačem uprostřed", bez řadící páky a za víc než 10000,- Kč nepovažuji za rozumné.
Sám teď sestavuji nový set za cca 10 000,- Kč a musím říct, že 33 cm vyměnitelný volant, samostatné jádro, několik druhů pedálů a dlouhá řadící páka mluví prostě jasně pro Thrustmaster, bohužel po dlouhých letech.

avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 25. 8. 2020 17:03

@wollij: Zase porovnávat G923 s volantem za pomalu třetinovou cenu mi přijde až moc, i když z vlastní zkušenosti by T150 byla zdatným soupeřem. U G29 oproti předchozí generaci byla alespoň nějaká změna, teď s G923 asi nejspíše v květnu zjistili, že volanty vlastně vydávají každých 5 let a musí něco vydat, tak se hluboce zamysleli a nechali upravit barvičky tlačítek a pádel a hlavně změnili čísla na konci. Pokud vás nic netlačí, tak bych s koupí nového setu osobně asi počkal, i Thrustmaster představuje nové produkty vždy spolu s novými konzolemi, třeba nás překvapí podobně jako se skvělými T-LCM pedály.

wollij WOL
wollij 25. 8. 2020 19:19

@synek11: Přiznám se, že hráčsky jsem moc změnu G27 a G29 nezaznamenal, jen lepší podpora byla v nových hrách, trošičku. Ale v současné době TX Core + Sparco Volant (33cm reálná velikost) + T-LCM pedály + T8H páka vyjde asi na 12-15k, podle toho, kde se kupuje a narovinu, měl jsem to v ruce a od reálného volantu a reakcí už se to moc nevzdaluje, imho.
Bomba by byla, kdyby někdo přišel s krabicí na pedály a pedály zavěšenými, jako ve většině vozů a tím by se dosahovalo i větší reality na spojce a brzdě. To by bylo něco a mohly by takové stát i 12k, jen za pedály, a našlo by to velkou klientelu.
Máte pravdu, počkám, třeba překvapí :-D A hlavně současné by mohlo zlevnit trošičku, případně.

avatar Ověřený GEEK - level 3
synek11 Ověřený GEEK 25. 8. 2020 20:57

@wollij: No tak on existuje HW ještě kvalitnější jak v běžných autech, akorát pak takový celý složený set i se sedačkou stojí jak auto :)FFB Logitech u své řady téměř nemění, pedály jsou snad identické již od G25, akorát teď s G923 tam dali odlišnou pružinu. Hlavní změny jsou v rozložení tlačítek na volantu, postupně i za mě zhoršovali samotnou páku, u G25 byl i sekvenční režim, který u G27 odpadl a s G29 páka už vůbec nebyla součástí balení a nemá ani žádná další tlačítka.Nevloupal jste se ke mě a netestoval tajně můj setup? Přesně takový momentálně totiž mám, akorát base je T300. :) T-LCM byl obrovský upgrade a konečně už brzda není jen tužší plyn. Snad je bude Thrustmaster dávat spolu ve výhodném balení s jejich prémiovou řadou. Testoval jsem TS-PC base, která je v některých setech dodávána s T3PA, což vůbec nejde dohromady. T3PA jsou výborné k T150, u T300 se to dá ještě překousnout, ale u TS-PC ne. Taky by TM mohl začít prodávat separátně prémiovou base, aby v případě upgradu z TX/T300 nebylo třeba kupovat celý nový set.Pro správný pocit ze spojky je potřeba mechanismus, který zajistí nelineární chod, nestačí jen závěsná spojka. Pedály, které popisujete, existují. Jedná se o např. Fanatec V3 Inverted, jen teda stojí 600 €, klasické V3 s nezávěsnou brzdou a spojkou jsou o 240 € levnější, po odečtení ceny damper kitu, který závěsná verze má, tak je rozdíl stále 160 €. K oběma sadám je třeba každopádně dokoupit ještě Brake Performance kit za 30€ s tužšími elastomerovými válečky, kterými lze upravovat tvrdost brzdy.

wollij WOL
wollij 26. 8. 2020 12:56

@synek11: Nebyl, nebyl, :-D ale rozhodně děkuji za potvrzení, že to zní jako dobrý nápad na set, když to máte. :-DTen progres u Logitech jakobyste mi vzal z úst. Ideálně bych si to taky rád nakombinoval mezi generačně. Nevím proč v Logitechu to zužovali, měnili a neudělali třeba několik verzí. Nikdo po nich nechtěl modulárnost jako má TM, ale v nové verzi aspoň to, co uměla ta stará. Ať mi nikdo netvrdí, že by si to klientelu nenašlo v různých verzích, a že stroje v továrně by nemohly mít vícero nastavení na řezání.S tím Fanatec V3 Inverted je to rozhodně velmi zajímavý tip, děkuji moc. Takové věci jsem si vůbec nevšiml. Zvážím zvětšení budgetu, vypadá to totiž, že by to mohlo být řešení i na víc než 5 let.U TM se přiznám, že taky nechápu, proč, když to mají takhle krásně modulovatelné, tak neprodávají "výhodné sety" a "nevýhodné jednotlivé části", ale všechny. Taky mám v merku jednu možnost, kde bych volant a dvojpedál zahodil, protože potřebuji jen to jádro, ale vyjde to výhodněji, než samotné jádro stejné edice, ale u konkurence a z dovozu, takže ještě s případným problémem s reklamacemi.Každopádně díky moc za tipy, do prosince, kdy mám v plánu to skládat, ještě času dost, tak uvidíme s čím se vytasí TM.

Máš něco na srdci?

nahoru