MSI B450 TOMAHAWK MAX - AMD B450
MSI B450 TOMAHAWK MAX - AMD B450
2 479 Kč 2 999 Kč

Všechny komentáře k produktu:MSI B450 TOMAHAWK MAX - AMD B450

hondus37 HON

Obraz

hondus37 7. 10. 2019 18:41

Dobrý den,
dnes jsem si domů přivezl složený počítač, mnou vybraných komponentů a problém je následující. Počítač normálně zapnu a vypadá že běží OK, nicméně po zapnutí mi nenajede žádný obraz. Zkoušel jsem přes DP i HDMI a nic.
Měl by někdo nějakou radu, co s tím?
Předem děkuji za odpověďsestava zde:
https://www.czc.cz/263pldgr22hjl9p7hgnfrbmslf/seznam

57 reakcí
poslední 17. 10. 2019 20:21
avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 7. 10. 2019 20:17

Zapojil jste monitor správně do výstupu grafické karty a ne do desky ? To se občas stává. Jinak pokud vám CZC PC stavělo, pak museli otestovat jeho funkčnost, takže mě napadá jen špatné zapojení monitoru.

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 20:28

@GreenT: Zkoušel jsem výstup jak na kartě ( HDMI i DP ) tak i HDMI na desce a beze změny. Monitor jsem zkoušel na notebooku i druhým stolním PC a na obou funguje.A ano, PC byl sestaven od CZC.EDIT: díval jsem se i, zda není někde špatně zasunutý konektor nebo něco podobného a není. Z reproduktorů se neozve ani načtení windows.

avatar Master GEEK
GreenT Master GEEK 7. 10. 2019 20:35

@hondus37: Pak mohlo také dojít k nějakému poškození při dodání. Pokud zkoušíte zapojit přes DP i HDMI, pak by neměla být vada v kabelu a otestoval jste funkčnost. Jedině otevřít PC a podívat se zda někde není něco špatně zapojené nebo to nevypadá na nějaké poškození.Pokud nic, pak se spojte s CZC a domluvte se na odstranění problému.

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 20:42

@GreenT: Minimálně HDMI kabel je 100% funkční, protože mi přenáší obraz jak na noťas, tak i na druhý stolní PC.
Co jsem se tu dočetl, tak má spousta lidí problém s touto deskou.Může být chyba jen v nějakém špatném nastavení?
Bohužel se mi ani myš nerozsviti a ani zvuk z načtení windows se neozve.
Když se podívám do skříně, tak vedle RAM pamětí svítí červená dioda. Je to normální?

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 21:21

@hondus37: pokud to czc stavelo, tak jim to muselo bezet, jinak by to dal neposlalije k tomu protokol, predpokladamtim bych vyloucil deskuale ram to delat muzou, pokud jsou dva moduly, tak nechat jen jeden ve druhem slotu

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 21:30

@NEHARIA: Pokud myslíte tento report viz odkaz, tak ano byl.
Ramky zkusím a ozvu se .https://upnisito.ceskejparan.cz/view-image/1d40817c5d37f0cd2ed717828e0f90be.jpg

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 21:40

@hondus37: ano, tak je videt, ze jim to bezelo a test bezel z ty flashky kingston

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 21:50

@NEHARIA: Nechal jsem tedy jednu ramku v druhém slotu a pořád nic. Zkoušel jsem tam nechat obe samostatně a ani jedna nedělá nic. Nějaká další rada?

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 21:53

@hondus37: zkusit vse prepojit/znovu zapojit, pri preprave mohla povyskocit karta ze slotu naprikladjeste me napada jedna vec, udajne ta deska nema jeste porad vychytanej bios a dlouho na zacatku trva, nez preleze POSTi proto bych tam nezapojoval zatim vic, nez desku, cpu, gpu a jednu ramku

avatar
straka61 7. 10. 2019 22:07

@NEHARIA: Mně pomohlo nakonec tohle:1) Odpojit PC od všeho, hlavně vypojit elektriku, zdroj vypnout.2) Vyndat CMOS baterii na cca 10 min3) Odpojit 24pin na 10-15min4) zapojit zpet klavesnici, monitor přes hdmi, zapnout a mačkat deleteMůže to pán zkusit, ještě jsem přepojoval led/ vypnuti/zapnuti/restart pc pinyJediný co, tak zkusit ještě trochu zatlačit na grafiku, jestli nepovyskočila no.
Pokud nic z tohohle nepomůže tak se obrátit na czc.

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 22:16

@straka61: Baterii jsem zkoušel vyndat také, ale na pouhých 5 vteřin cca. 24pin to stejné. To s tou delete klávesou mi navrhl kamarád, ale i přes snad 3 minutové mačkání bez úspěchu.Nejhorší je na tom to, že nevím jak to má správně vypadat, tudíž vidím zde několik nezapojenych konektorů, ale nevím jestli je to správné nebo ne. Zkusim tu baterii ještě na delší dobu.

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 22:11

@NEHARIA: Tak po zapojení všeho znovu, opět nic. Ještě můžu zkusit přehodit grafiku do druhého pc jestli funguje.O dlouhých nacitanich jsem četl, takže jsem nechal počítač zapnutý snad půl hodiny a stejně nic.
Ta červená dioda vedle ramek je normální?

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 22:13

@hondus37: tak zkusit reset CMOS nebo vyndat tu baterii, co CMOS napaji

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 22:17

@NEHARIA: Ten reset se dělá jak? Nebo je to stejné jako vyndat baterii?

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 22:19

@hondus37: melo by to bejt stejny(jinak jsou na to na desce nekde tri piny s jumperem, je to popsany v manualu)
https://www.youtube.com/watch?v=rdHH9KrceR0pak uz me napada jen preflashnout bios pres flashback

avatar
straka61 7. 10. 2019 22:20

@hondus37: zkuste odpojit i ten 24pin a cmos baterku vyndat aspoň na 15 min .. Co nemáte zapojeného? Na každým kabliku by mělo být popsané co to je.. A ty dlouhé načítání jsou třeba místo 5 sec 15 sec takže půl hodiny čekat nemusíte :DA u toho 24 pinu se třeba nebojte zatlačit potom, je tam pojistka, musí cvaknout, to stejný grafikaBtw to hdmi/displayport přenastavte i na monitoru radši manuálně, zkoušejte ale hdmi spíše, displayport se moc rád nemá s biosem/postem

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 22:44

@hondus37: ale karta potrebuje dva, viz Napájecí konektory: 1x 6+8pin PCIe

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 22:47

@NEHARIA: Ty jsou zapojeny. Ale jeden přebývá.

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 7. 10. 2019 23:06

@hondus37: hlavne, ze nechybi 8)

hondus37 HON
hondus37 7. 10. 2019 23:20

@NEHARIA: Tak nechybí, jen bych i rád věděl na co ty konektory jsou 😊

avatar
straka61 7. 10. 2019 23:22

@hondus37: rezervni

alf98 ALF
alf98 8. 10. 2019 11:27

Dnes si jdu pro podobnou sestavu, tak mám trochu obavu..🙃

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 20:50

@alf98: Můžu se zeptat, zda je u Vaší sestavy vše ok? 😊

alf98 ALF
alf98 8. 10. 2019 21:32

@hondus37: bohužel jsem to asi zakřikl, neb po zapojeni PC do zdroje se ani nehlo, na tlacitko start neraguje , nic se nerozjede, nerozblika ticho... zítra ho posílam na reklamaci......

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 21:55

@alf98: Koukám že máme podobný problém. Mně svítí, ale nezobrazuje 😁 zítra vezu taktéž na reklamaci, už na to nemám nervy.

alf98 ALF
alf98 8. 10. 2019 22:00

@hondus37: Už jsem tam i volal, mám jim přinést na pobočku pouze bednu, tak doufam, že se nebudu muset vracet pro zbytek...a čekat na to měsíc....

avatar
straka61 8. 10. 2019 22:09

@alf98: Já měl stejný problém, ale pc jsem si skládal sám doma.
Každopádně mně se to povedlo rozchodit po pár dnech.Nejspíš jsou ty nové desky na něco háklivé, ale čert ví na co.

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 22:33

@straka61: Popravdě, sám jsem si řekl to stejné. Příště si ho složím také sám.
Řekl bych že u mé sestavy odešel buď procesor nebo deska. Sama deska signalizuje červenou diodu u CPU. Nicméně pořád mi nejde do hlavy ten report, že to někdy fungovalo.

alf98 ALF
alf98 8. 10. 2019 22:39

@hondus37: bych musel mit po ruce jiny zdroj atd...papir že to fungovalo mám taky, ale je divné, že to takto nefunguje minimálně 4 lidem.

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 22:46

@alf98: Jako za 40 tisíc bych čekal trošku jiný přístup a funkčnost.
Přijde mi, že je to jen vytištěná předloha a počítač nikdy neběžel.
Pak sem prosím napište, jaká byla závada a jak dlouhou jste čekal 😊

alf98 ALF
alf98 8. 10. 2019 22:53

@hondus37: ano souhlas, a i mě to zajímá určitě dám

avatar
straka61 8. 10. 2019 22:58

@alf98: Já měl problém, že pc nešel, pak se jednou spustil a zase nešel, až pak jsem ho zase nějako opravil.Takže je možný že jste v podobný fázi, že czc technikovi šel, ale Vám už ne :D

alf98 ALF
alf98 8. 10. 2019 23:09

@straka61: jako nešel, že vubec nereagoval, nebo se aspoň něco dělo, ale nenajel ? hmmmm to je fajn, PC co mi jednou půjde a někdy zase ne je moc bezva....

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 19:26

Po vyndání baterie opět žádný změna. Na desce jsou vedle RAM pamětí diody. Na desce jsou popsané. Svítí CPU, může mi někdo vysvětlit co to znamená?A ještě jeden dotaz, při flashbacku biosu při zmáčknutí tlačítka tomu uvedeným mi dioda na desce pouze třikrát problikne a dál se nic neděje. Co to znamená?

avatar
straka61 8. 10. 2019 22:57

@hondus37: Máte na flashce správnou verzi biosu? Máte ji ve FAT32 ? Správně pojmenované?Při bios flashback se prý nedoporučuje flashka co má více jak 16Gb - zkuste menší.

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 23:09

@straka61: Fleška byla 8gb a verze z MSI stránek nejnovější. Po delším zkoušení se povedlo, nicméně problém přetrvává.
Jak už jsem psal výše, deska signalizuje nejspíš špatný procesor (vedle RAM pamětí jsou diody) a mně svítí dioda s popiskem CPU.

avatar
straka61 8. 10. 2019 23:27

@hondus37: no, deska má problém se seznámit s procesorem (nejspíš)na jak dlouho jste vyndal tu baterku ? zkoušel jste odpojit i na delší chvíli 24pin a zkontrolovat, jestli je vše správně zapojené?(pokud v tom máte trochu bordel, zkuste podle manuálu)

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 23:34

@straka61: Baterii jsem vyndal včera večer a vrátil zpět dnes odpoledne společně s tím 24 pinem.
Ostatní konektory jsou zapojené dobře. Postupně jsem je odpojoval a zpět připojil.Už celkově chladič na procesoru je tak nějak divně daný. Větrák tlačí na ramku a je dost svěšený. Navíc ta destička ze zadní strany desky je dost volná ( nevím jestli je to dobře nebo ne ).

avatar
straka61 8. 10. 2019 23:45

@hondus37: zkuste podotáhnout, ale s citem

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 23:55

@straka61: Chtěl jsem jí dotáhnout (tu destičku co je z druhé strany desky pod procesorem), nicméně musel bych sundat chladič, protože ty 4 šroubky jsou přesně pod ním a nemám doma pastu, takže jsem to vzdal.
Větrák na procesoru dotažen akorát.

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 8. 10. 2019 23:44

@straka61: by me zajimalo, jestli vsichni maj/mate ty kingston predatoryjestli treba s crucial ballistix je ten problem taky

avatar
straka61 8. 10. 2019 23:45

@NEHARIA: ja predatory mam a bezi to, znamy ma taky predatory a šlape mu to (s originalni tomahawk, ja mam max)

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 8. 10. 2019 23:48

@straka61: no ale rozhodne to neslo hladce a hnedkdezto treba greent to jde bez problemu i na puvodni tomahawk(a myslim, ze ma prave crucialy)

avatar
straka61 8. 10. 2019 23:54

@NEHARIA: Pravda, je dost možné že to můžou způsobovat ty RAMky, ale potrvzené to zatím není - dozvíme se, pokud se po reklamaci pan podělí s tím, co mu řeknou.- zatím by bylo lepší v sestavách doporučovat ty crucialy :D

hondus37 HON
hondus37 8. 10. 2019 23:57

@straka61: Chtěl jsem jí dotáhnout (tu destičku co je z druhé strany desky pod procesorem), nicméně musel bych sundat chladič, protože ty 4 šroubky jsou přesně pod ním a nemám doma pastu, takže jsem to vzdal.
Větrák na procesoru dotažen akorát.Ještě se zeptám, když sundám chladič z procesoru, tak mi procesor zůstane na chladiči, nebo na desce?

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 9. 10. 2019 0:01

@hondus37: na desceale spatne usazenej chladic by zpusoboval prehrivani, nikoliv nefunkcnost cele sestavy
(to by musel leda promacknout procesor treba pri preprave)

alf98 ALF
alf98 9. 10. 2019 6:16

@NEHARIA: mam tam tyto Crucial Ballistix Sport LT Grey 16GB (2x8GB) DDR4 3200

avatar Ověřený GEEK - level 1
NEHARIA Ověřený GEEK 9. 10. 2019 6:22

@alf98: tim pada moznost, ze by to bylo vyhradne temi predatory.,.

TheNominis THE
TheNominis 9. 10. 2019 17:50

@hondus37: Tak jak píše NEHARIA - deska poškozená přepravou. Skládal jsem podobnou sestavu jako máte vy a hned po mně jí skládal můj kamarád. Oba dva jsme měli stejný problém. Při stisku tlačítka se všechny větráčky roztočili, všechno vypadalo v pořádku, ale svítila chybová LED CPU. Okamžitá reklamace základní desky s tím, že chladič poslali zvlášť a nandávali mi ho na pobočce. Pokud budete mít stejný problém a řešení jako já a můj kamarád, tak doporučuji, aby jste si na pobočce nechal počítač zapnout. A zkontrolujte si cable management, protože můžete také dopadnout jako já ( https://ctrlv.cz/129p ), experti se poznají :-D

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 270238
MSI B450 TOMAHAWK MAX - AMD B450
prodloužená záruka
2 479 Kč 2 999 Kč
Výkonná herní základní deska, socket AM4, čipset AMD B450, podpora procesorů AMD Ryzen a Athlon s Vega grpahics (1./2./3. gen Ryzen, Ryzen s Vega/Radeon Graphics), 4x DDR4 až 2667 MHz, až 3466 MHz OC, maximálně 64 GB; sloty: 1x PCI-E 3.0 x16 (Ryzen s Vega/Radeon Graphics x8), 1x PCI-E 2.0 x16 (x4), 3x PCI-E 2.0 x1; konektory: 6x SATA 6Gb/s, 1x M.2, 6x USB 2.0, 4x USB 3.2 Gen 1, 2x USB 3.2 Gen 2 (1x typ-C), 1x PS/2, 1x GLAN, 1x DVI-D, 1x HDMI; podpora AMD Crossfire, formát ATX.