Primecooler PC-AFSC8
Primecooler PC-AFSC8
Produkt není určen k prodeji.

Všechny komentáře k produktu:Primecooler PC-AFSC8

avatar

Konečně

Fireman 5. 5. 2009 8:48

Konečně někoho napadlo to vyrobit přímo továrně, takže fanda tichého počítače to nebude doma muset pájet "na koleně" nebo přepojovat kabely. Výhoda je, že zůstal zapojen i kabel pro snímání otáček.

JELENJ JEL
JELENJ 5. 5. 2009 12:59

@Fireman: Vyrábí se to už dlouho... Kolik myslíte, že je výrobní cena? 5Kč?

Klinkovsky KLI
Klinkovsky 5. 5. 2009 14:22

@JELENJ: přesně tak, ta cena je mega přehnaná. Ale zase pro lidi, co neumí pájet a nebo nechcou riskovat, že něco v PC svojí prací pokazí je to dobré řešení ikdyž za spoustu peněz (ty peníze je imho lepší připlatit přímo za lepší větřák a nebo začít regulovat v PC).

avatar
Viktor Špička 20. 5. 2009 14:05

@JELENJ: No vzhledem k tomu že tam jsou konektory , drátky, smrštovací bužírka a jeden odpor (zelená, modrá, hnědá, zlatá ;))a někdo to musel spájet tak i na 10 korun bychom se dostali.Já bych spíš bral místo odporu nějakou regulaci na 4pin/PWM . On takový AC Freezer na 1200 RPM není žádný tichošlápek a regulace pomocí PWM v pevně nastavených krocích (které nemohu změnit:( ) je
absolutně nevyhovující.

JardaChud JAR
JardaChud 6. 5. 2009 22:52

@Fireman: něco podobného už tu bylo, i když na 3-pin. viz http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=48102 (a líp provedené za menší peníze) tu 3-pinovou redukci mám doma a jsem spokojen a určitě doporučím pro lidi co to neumí vyrobit/nemají na to čas/nechce se jim :-)

jirka951 JIR
jirka951 16. 5. 2011 2:01

@JardaChud: no ale ten koncový konektor? chybí mu tam dokola ještě ten krycí plast, takhle to snad ani nesplňuje normu, vždyť s tím štrejchne někdo o case a je to šlus. Ten konektor bez toho krycího plastu okolo se smí použít jen pokud je napájen na desce a ne volně plandavej na drátech. OMG, asijskej bastl, podle mě by se to ani nemělo prodávat, a v USA, bych si tím schválně u tu kejsu štrejchl a pak se s výrobcem soudil o milion.

jkriebel JKR

PWM s odporem?

jkriebel 15. 5. 2009 0:07

Cenu vzal čert,nikdo nás to tady nenutí koupit,ale nechápu ten odpor,když se otáčky větráku řídí samy dle teploty.(U třípinu je to dobré,pokud se jedná o přední nebo zadní ventilátory ve skříni.)A pokud si někdo chce uškvařit nějaký hardvérek,tak doporučuji tužku mezi lopatky.(ušetříme cestu do krámu a pár pětek za tendle paskvil)

avatar
Viktor Špička 21. 5. 2009 13:36

@jkriebel: Však ony se otáčky budou řídit samy , jen ten ventilátor nebude tolik točit ...

NoEntry NOE
NoEntry 26. 6. 2009 21:53

@Viktor Špička: Doporučuji spájet si to sám...

jiripetrak JIR
jiripetrak 9. 8. 2009 11:21

@NoEntry: a bude to za zlomek ceny :-) počítám tak do tý pětky

pojminka POJ
pojminka 11. 4. 2010 19:25

@jiripetrak: do pětky? odpor stojí korunu

martincharvat MAR
martincharvat 12. 5. 2010 10:39

@pojminka: no chce to výkonovej odpor aby se tolik nehřál ten je tak za 2Kč, něakej ten kabel a ty konektory aby to vypadalo stejně, tu pětku to dá :-))

vit.soucek VIT
vit.soucek 6. 4. 2010 17:19

@Viktor Špička: Otáčky se regulují samy na desce. Nestane se tedy skoro nic připojim odpor - klesnou otáčky a hluk - deska přidá polde čidla otáček - stoupnou otáčky a hluk. V době, kdy každá sebestarší deska pod většinou OS umí regulovat otáčky plynule nebo ve více nastaveních pomocí PWM se mi to zdá jako nesmyslný výrobek. Kdyby to bylo s kondenzátorem daným paralelně k věntilátoru, tak aby to PWM filtrovalo a snižovalo proudové rázy na cívku ve ventilátoru a prodloužilo tím jeho životnost tak bych to chápal víc.
Efekt to má, když přeštípnete kabel k čidlu otáček a nebo použijete ventilátor bez čidla. Ale to se zase nebude líbit desce a je to tak trochu hazard.

Baku005 BAK
Baku005 13. 2. 2011 12:08

@vit.soucek: Deska sice přidá, ale nemuže přidávat do nekonečna a tím, že díky úbytku napětí na rezistoru se maximální napětí snižuje na 7V, tak deska sice přidá na max, ale ventilátor stejně nebude točit svoje maximum a v tom je ten "přínos".

hodikm HOD
hodikm 30. 4. 2011 13:11

@Baku005: Přesně tak. Deska si dál automaticky reguluje otáčky, jen se jí tím sníží rozsah, do kterého může větráček zrychlit. Funguje to velmi dobře. Vlastní zkušenost, člověka, který sice nemá starou desku, zato ale bohužel takovou, která neumožňuje žádnou regulaci otáček uživatelem, takže zbývá HW regulace, jako třeba tohle.

avatar
psicho100pro 30. 4. 2011 13:54

@vit.soucek: až na to, že deska neřídí otáčky ventilace podle otáček ventilátoru, ale podle toho jak to potřebuje ku příkladu procesor
doporučuji si nastudovat jak vlastně PWM funguje
kondenzátor ? k ničemu, nesplní žádný účel
je jen + a - , detekční kabel pro otáčky (jen pro info) a samotné PWM které řídí logiku samotného větráčku
rezistorem se ovlivní napájení, tudíž celkový výkon větráčku
tahle úprava jde úplně mimo inteligenci PWM a už vůbec nepůsobí na desku i kdyby se uštípl detekční kabel
trošku mezery ve znalostech ;)

ondrejsjk OND

Regulace větráků

ondrejsjk 19. 4. 2010 17:24

doporučuji se nejprve kouknout na software dodaný k základní desce - třeba gigabyte má jednoduchý prográmek EasyTune, kde je možné nastavit teploty a výkon větráku na procesoru. U dalších větráků je situace horší. Některé 120mm větráky se spolehlivě roztočí i na 5V!!! pak na zpomalení nejsou potřeba odpory, ale je to zase o úpravě konektorů. Jinak místo odporu je lepší použít zenerovu diodu - např pro snížení napětí na 7V se použije ZD 5V (12V - 5V = 7V), protože odpor snižuje napětí v závislosti na proudu větrákem - tzn. že hodnota odporu je pro každý větrák jiná! ZD se zapojuje stejně jako odpor jen je potřeba dodržet polaritu - v opačném případě dioda otáčky téměř nesnižuje, poškození však nehrozí. Diody i odpory musí být dimenzované alespoň na 2W. Lepší je použít 5W aby nehřály. Výkonové odpory a diody stojí cca 5 až 10kč dle typu.

pojminka POJ
pojminka 20. 4. 2010 0:10

@ondrejsjk: "pro snížení napětí na 7V se použije ZD 5V" - jste si jistý? a než používat zenerky je vhodnější použít klasické zapojení s tranzistorem
např. http://www.plutanium.cz/babca/cs/dokument/zobrazit/1737-regulator-rychlosti-vetraku-v-pc

ondrejsjk OND
ondrejsjk 10. 5. 2010 21:13

@pojminka: ano, ta zenerka se samozřejmě zapojí do série s větrákem podobně jako ten odpor u tohoto výrobku. V zapojení na které odkazujete je hrubá CHYBA - PŘI OTOČENÍ POTENCIOMETRU NADORAZ (na konec kde je 12V) DOJDE KE ZNIČENÍ TRANZISTORU A ZKRATU NA ZDROJI!!!!! Pokud se prohodí ten odpor a potenciometr tak to bude fungovat bez rizika. Jinak regulace s tranzistorem je dobrá, ale asi bych tohle nechal na jiných webech než czc...kdo si není 100% jistý co dělá a jak to funguje, tomu žádný vlastní zásah do počítače a elektroniky vůbec nedoporučuji, hrozí více škody než užitku!!!

pojminka POJ
pojminka 10. 5. 2010 23:20

@ondrejsjk: Koukám že myslíte zapojení do série - pak souhlasím. Díky za tip, odpor v zapojení doplněn.

stres3d STR
stres3d 9. 2. 2011 4:35

@pojminka: ja sem si vetraky vzdycky zpomaloval tak že jsem mel pripojeny pres molex - sice nelze koukat na kolik se toci otacek (i kdybyste ten jeden kabel dotahli na desku). +vetracku na +12, - vetracku na 5V => rozdil potencialu je 12-5=7V, akorat pak nefunguje ten monitoring protoze na - vetraku neni zem

harasko HAR
harasko 22. 7. 2011 18:12

@ondrejsjk: právě jsem si udelal to zapojení větráku do série se zenerovou diodou ZD, a nejvíce se mi osvedčila 5.6V / 5,0W DO40, když jsem to změřil tak výsledné napetí na větvi bylo 7,7V, tak jsem to pripojil na větráček a už jel krásne tiše :). Jinak jsem vyskoušel stejný typ ZD 5,1V a pak výsledné napětí bylo 9V, a ješte jsem skusil 4,7V ZD a pak se výstupné napětí z 12V změnšilo na 9,8V. Měřeno dig. měřákem. Jinak fak supr levné řešeni do 10Kč :). paráda tiché, lehce se to bastlí. děkuji za ten nápad ondrejsjk

Gumma GUM

Mno

Gumma 10. 3. 2011 19:16

no drahý to je, ale když nemám odpor a nechci či neumim to pájet, tak je to super....
ono totiž - když mám přídavnej 4 pin větrák a větrák na chladiču CPU, tak aby mi ten přídavnej větrák neřval 3600rpm, tak co s tím???
v BIOSU jde stáhnout leda oba, což vede ke ztišení, ale jak se to zahřeje tak taky k tím většímu řevu :-D obecně mi stačí větrák na CPU, naplno to uchladí sám na nějakejch 2200rpm, což tichý není, ale neřve to...ale když tam ten přídavnej nedám, deska řve, že nemá chasis fan a furt to vodklikávat je vopruz...čili nechat PU fan téměř naplno a přídavnýmu srazit otáčky odporem by měl bejt dobrej kompromis :-)))

tomasosi TOM

Zbytečnost

tomasosi 19. 7. 2015 5:35

Nechápu k čemu to je když ventilátory se 4 pinama s PWM mají regulaci otáček a dají se regulovat např. pomocí speedfanu..mě osobně jede ventilátor na procesoru na 16% a když překročí určitou teplotu tak se zrychlí otáčky fanu. Tahle redukce s odporem má 100%ní význam u 3 pin ventilátorů.

avatar
abubaga 3. 2. 2020 1:23

@tomasosi: Máš uši? Tak si poslechni co bude dělat 3000 otáčkovej PWM ventilátor když mu nastavíš 16%, jo, bude cvakat, všechny PWM regulovaný ventilátory cvakaj když ho zreguluješ moc (60% a níž), ještě jsem neviděl PWM ventilátor kterej by to nedělal a ono to fyzikálně ani neni možný, si vem že když chceš dosáhnout 50% tak to místo konstantního napětí přerušuje a znova posílá napětí a tim vziká to typický cvakání. Je pak smutný když tentilátor jede na 600 otáček kdy by neměl bejt slyšet ale slyšim jak to tam cvaká. Timhle stáhneš napětí na 7V takže se snížej max otáčky a tim pádem se nemusí snižovat frekvence napětí o tolik potom když ještě reguluješ pomocí PWM. Jakou to má nevýhodu je jasný - maximální otáčky se snížej a je asi lepší rovnou koupit PWM ventilátor co má třeba 1200 a pak tohle neni vubec potřeba.
Další možný využití je že někdo má 4 pin ventilátor ale o PWM regulaci nemá zájem a chce to mít trvale snížený změnou napětí, ale řešit to odporem mi připadá dost neelegantní, ten převytečnej výkon se převede na teplo, lepší je ten větrák prostě ustřihnout a zapojit na 7V nebo 5V z molexu, tak se to dělalo před 10 a víc lety a je to furt nejlepší řešení, když zachováš žlutej kabel (u 3 pin konektoru) a píchneš ho do desky tak funguje i sledování otáček, což ale v případě trvale nastavenejch otáček stejně postrádá význam.

PATRIK SCHOBER PAT

O kolik se to stahne otacky ?

PATRIK SCHOBER 12. 9. 2015 9:37

O kolik se to stahne otacky ? kdyz mam 3000 otack .. ventilator ? da se to nejak zjistit ...

Natanael NAT
Natanael 7. 12. 2015 10:17

@PATRIK SCHOBER: To nikdo neví.., záleží nejen na napětí, ale také na procházejícím proudu.Každopádně v případně ventilátoru s PWM je používání něčeho takového nesmysl - stačí třeba program Speedfan. Vemte si, že ventilátor je konstruován na 12V a nemusí dost dobře reagovat na snížení napětí. Navíc samotná PWM regulace je daleko vhodnější, neb umožňuje regulaci i tam, kde by se třeba na 5V už ventilátor zastavil(narozdíl od surových 5V, PWM reguluje 12V pulzy...)

ondra357 OND
ondra357 13. 1. 2018 12:40

@Natanael: V něčem máš pravdu, ale zároveň píšeš věci ze kterých se mi jako pohonáří hrůzou ježí vlasy. Když zanedbáme indukčnost motoru a přechodné děje proud motorem záleží na efektivním napětí zdroje a zátěži motorku. U ventilátoru zátěž s otáčkami kvadraticky narůstá a moment motorku s klesajícím napětí klesá. Výsledné otáčky jsou v bodě, kde se křivky protnou. Výpočet tedy možný je, ale složitý a s měřením potřebných parametrů, proto ani nemá smysl se o to v tomto případě snažit.PWM generuje pulzy s různou šířkou, na výstupu je tedy 12 nebo 0 voltů a podle času za jednu periodu získáme na výstupu napětí o efektivní hodnotě třeba 5V, a ventilátor bude pracovat se stejným výkonem a otáčkami jako kdybychom ho připojili na pěti voltový stejnosměrný zdroj. Snížením napětí se v žádném případě nesníží životnost, spíše se prodlouží.Pokud je ke snížení výkonu použit odpor, jako zde. Vznikne napěťový dělič a napětí se rozdělí mezi motorek a rezistor ve stejném poměru jako jsou jejich odpory, a protože v motorku v závislosti na otáčkach se indukuje napětí představuje ohmicky proměnou zátěž. Ta je při nulových otáčkach minimální a proto rozběh za sníženého napětí pomocí rezistoru je nejméně vhodný a může se stát, že se vůbec nerozeběhne, ale nejlevnější. Jinak naprosto stebou souhlasím, pokud máme k dispozici PWM je naprostá blbost používat odpor, nevím jestli to zle nastavit u všech desek, ale ja si v biosu můžu navolit na kolik procent mají větráky běžet při různých teplotách. Jediná výhoda čtyř pinového konektoru mě napadá že lze použit i s třípinovým.

vlček32 VLČ

Heh

vlček32 29. 11. 2016 21:58

Celkem sranda že toto šikovnější člověk zvládne udělat za 15 korun jednu když není líný ... jestli chcete pošlete mi objednávku a já vám takových udělám habaděj :D

avatar
Polkisek 13. 12. 2016 22:15

@vlček32: A zvládnete na tom i vydělat ? Protože obchod je o zisku a je třeba být za svoji práci zaplacen, účty se musí platit a rodiny živit...

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 65003
Primecooler PC-AFSC8
41 Kč 49 Kč
Nedostupné
Zpomalovací kabel pro ztišení PWM větráčků, délka 10cm, 56Ohm odpor.