Sapphire HD 5850 Toxic (11162-05-40R) 1GB, PCI-E_324928304
Sapphire HD 5850 Toxic (11162-05-40R) 1GB, PCI-E
Produkt není určen k prodeji.

Všechny komentáře k produktu:Sapphire HD 5850 Toxic (11162-05-40R) 1GB, PCI-E

@stratos.: Výkon, SLI, PhysX, Cuda...myslím že GTX470 se spíš má srovnávat s HD5870 ne HD5850 ;) na tu je tu GTX460 . A mimochodem Stratosi? k čemu máš grafickou kartu? na hry určitě ne, protože tu dobu co tu zabíráš psaním k nVidii jak je nemožná ti nezbyde žádný čas? jsem zvědav jak dlouho tě to ještě bude bavit psát o kartách které buď nemáš nebo nepoužíváš.

Pošlape

Pošlape dobře tato kara s cpu q 6600 3,5ghz a deskou gygabite ga x 38 d q 6, pamět 3 gb kingmax 1066mhz a zdrojem 550w.přemýslim o ni nebo o gtx 470 mužete mi poradit jestli je má sestava dostacující pro ty to karty díky

@jpitbul: Mam stejny motherboard a funguje mi to s touto grafikou OK.
Dnes bych asi kupoval nVidii 470(480) ovsem jen v pripade, ze bych sehnal cenove dostupny fullcover vodni chladic.

@moch: http://www.alphacool.cz/Vyhledat?arg0=fc470
Jinak máš pravdu, já bych Fermi taky nenechal jet na vzduchu.

@moch: TO moch : "Dnes bych asi kupoval nVidii 470​(480​) ovsem jen v pripade, ze bych sehnal cenove dostupny fullcover vodni chladic." Když už máš Radeon a tím i osobní poznatky , - a raději bys nVidii (pomiňme ten vodní chladič),jaké důvody by nVidii upřednostňovaly?Rozhoduji se totiž mezi HD5850 a GTX470 a vždy jsem měl pouze nVidie(nyní GTS 8800 512).

@supfor: nV 480 má podle testů velmi dobré výsledky v porovnání s ATi5870. Obdobně nV 470 ve srovnání s ATi 5850. Nebýt těch ukrutných teplot, tak by ty 470 a 480 byly dokonalé karty. Tessalaci zvládá poslední generace karet nVidie velmi dobře v porovnání s ATi, navíc mají větší pamět, což je v případě majitelů velkých LCD nepochybně bonusem. Kvalita driverů ATi v případě karty 5850 je v současnosti velmi dobrá, nVidia je na tom podobně. 470/480 se dá i využít ke GPU folding@home a podobně, ATi zde hodně ztrácí.
Jediné mínus tedy vedle teplot u nVidie 470/480 vidím poněkud vyšší cenu, ovšem předpokládám, že člověk, který kupuje TOP karty nějakou tu stokorunu už moc řešit nebude.ATi za par měsíců vydá řadu 6***, nejnovější hry typu METRO 2033 se ani na nejvýkonějších kartách současnoti nedá hrát na full při 2560*1600 a ani na 1600*1080.... Kupovat nejvýkonejší karty současnosti považuji tedy za nesmysl, musí stačit 5850/470, protože kde nestačí tyto dvě karty, tak tam nestačí ani ATi 5870/5970. A nVidia nakonec umí PhysX akceleraci, která je ve hře METRO 2033 a také snad bude v MAFII2.
ATi používám už 11 let, tak doufám, že mě nikdo nebude vyčítat, že jsem nv1d1ot.
Dnes bych koupil nějakou 470 s nereferenčním chlazením, nebo rovnou s vodním blokem. To tvrdím proto, protože bych prostě moc rád vyzkoušel chvilku jet i na nVidii, přestože nemám s ATi výraznější negativní zkušenosti - kromě občasných problémů s texturami u hry IL2, která atinám opravdu nikdy tak úplně nesedla. V létě nabo na podzim uvidím, jak to dopadne s ATi 6*** a pak se rozhodnu, jestli po ustáleni cen půjdu do druhe 5850 do CF, nebo jestli tuto kartu nevyměním za ATi 6***, nebo za nějaký derivát nVidie 480 alias 570/580, bude-li mít aspoň o 1/3 vyšší výkon na jádro. Pokud by mi ale dnes můj počítač ukradli ufoni, tak bych šel bezesporu do nVidie 470.Moje rada přátelům ohledne výberu mezi 5850/470 (slabší a nebo výkonější karty bych nedoporučoval pro herní stroj pro květen - srpen(?) L.P. 2010) by zněla: hoď si korunou.

@moch: GTX470 nema dneska zadnej smysl.
1. spotreba na urovni nejvykonejsi grafiky dneska HD5970 ale vykon pod HD5870.
2. sileny teploty pres 90°C a mizerne OC
3. cena totalne neodpovida vykonu.Dneska je nejlepsi volbou HD5850, protoze.
1. minimalni spotreba
2. uchladitelna pasivne
3. suprove oc az k 1Ghz na jadre
4. bez zvedani napeti neni problem dotaktovat na uroven HD5870 s minimalnim dopadem na spotrebu a teploty.
5. velmi vyhodna cena oproti ostatnim kartam na trhu.

@stratos.: http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/17555-gtx-480-vs-hd-5870-souboj-titanu-pod-vodou?start=6Nejedna se o test 5850 versus 470 ale predpokladam, ze na urovni 5850 versus 470 tomu bude obdobne."TX470 nema dneska zadnej smysl" -> Stratosi, tohle tvrzeni je ponekud odvazne. DDworld.cz? 470/480 neni dokonalou kartou ale rozhodne si svou cilovou skupinu celkem bez problemu najde a rozhodne se hned nemusi jednat jen o zaslepene nV1d1oty. Nekumu 470/480 proste i po zrale uvaze vyhovuje vic, nez ATi 5850/5870/5970.Pokud by nVidia udelala neco s tim vyrobnim procesem, zmetkovitosti na waferech a spotrebou, tak ma ATi opravdu velmi vazny problem. I tak je nVidia velmi konkurenceschopna, jen neni pro kazdeho, nV 480 uz rozhodne ne.Ja bych dnes bral nV 470 a nechal bych ho pod vodnikem. Ten rozdil spotreby oproti 5850 pak odpovida jedne zarovce rozsvicene nekde omylem v byte. A protoze jsem uz z nejakeho nonstop stahovani na torrentech, pocitani folding@home, seti@home, climateprediction, pocitani videa, provozu nejmenovaneho fan-serveru (....) uz ponekud vyrostl, tak by me ta vyssi spotreba pri zapnutem PC 3-6 hodin denne uz rozhodne sandal nerozhodila. Notabene, kdyz mam grafiku tak na max 10 - 12 mesicu.

@moch: Obě jsou to vynikající karty ale z hlediska každodeního používání bych volil 5850 ve verzi Toxic. A to protože jsi myslim že dávat vodníka na grafiku je zbytečné ( nevim jak ty ale já rozdíl těch pár FPS mezi vzduchem a vodníkem nepoznam, ale spotřebu o 200 W docela silně pozná moje peněženka). Navíc karta 5850/5870/5970 už je skoro rok stará záležitost! Tak nechápu co má za smysl jí srovnávat z novinkou od nVidie. Letos na podzim by ATI mělo přijít na trh s řadou 6000, která ty tvoje fermáky pošle do šrotu. A když chceš opravdu HighEnd tak to je rozhodne 5970. Tu 480 porazí jedině ve hrách které pro ní byly optimalizovány. Navíc s teselací bych se neoháněl. Ano, Fermi je v tomto lepší, ale kde je teselace opravdu znatelně využita? Neznám žádnou hru(program) ve které by byla teselace použita tak významě, aby se o ní dalo mluvit. A tvrzení, že 470 nemá dneska žádný smysl bych upravil na 470/480 nemá dneska VŮBEC žádný smysl.

@vena.volf: Ještě bych doplnil, že opravdu se tomu kdo na PC urgentně nespěchá se vyplati počkat na nové karty ATI. A ten kdo spěchá by si měl vybrat 5850 což je nej možnost.

@vena.volf: Dobra kluci, presvedcili jste me.
Je docela mozne, ze nVidii vidim az prilis ruzovymi brylemi.
Na tu ATi rady 6*** jsem tedy take velmi zvedav.Vodni blok ale neni zase takovy nesmysl, mam s tim zkusenost s ATi4870X2
Za to ticho i pod zatezi to opravdu stoji, vnitrni komponenty v bedne kolem grafik tolik teplem netrpi, karta ma nakonec mensi odber proudu i s prihlednutim ke spotrebe vodni pumpy. Pouzival jsem vodni bloky i na GPU ne z duvodu taktovani, jako spise z duvodu moznosti vyhazet z bedny vetraky z CPU a GPU. CPU taktuju opravdu na hanici moznosti, GPU ale nechavam na default i pod blokem.

@moch: je fakt že vodní chlazení má své výhody pokud de o teploty a tichost pc ale zas na druhou stranu se zaprvé musí koupit vodní blok a ten něco stojí a za druhé jetu problém s tím že po výměně chlazení na grafice
se strácí možnost grafiku reklamovat a v případě grafiky za cenu kolem tich 8 000kc bych to já osobně raději neryskoval
leda že by se dala koupit grafika už s vodním blokem rovnou ale to nemam ponětí jesi už něáká je a jesi jo tak je si už by se dala sehnat vubec an našem trhu ale co vým určitě je že pokud někdo už to vodní chlazení má tak je blobost chladit s vodnikem kterej výjde na několik tisíc chladit sním pouze cpu vodník má své +al i - já osobně zůstávám u chlazení vzduchem :)

@Jukka00: S reklamaci grafiky po montazi bloku neni problem, pokud neni vyrobce ***** a nedava tam na nejaky sroub plombu, coz se stava nastesti jen velmi zridka - a nebo pokud neni uzivatel ***** ktery vyhodi/proda originalni chladic a nebo napr. nepoztraci sroubky.

@moch: ja te nechapu mas ati nemas sni zadne problemy a sel bys radeji do nividia kdyz vis ze tam potrebujes vodni chlazeni ktere ti navisi cenu a nejakou tu 1000 vejs jinaka je to pry priserne topici karta a hodne zere kdybch premyslel jako ty tak bych se radeji obesil.

@kofola222: Karta nV 480 se mi libi cim dal vic. Vodni chlazeni uz mam a nejedna se o nejaky pseudovodni set za 3000kc. Dalsi investice by byla jen asi 2300kc do fullcover bloku na grafiku. Protoze nefetuji, nechlastam, nekourim a nemam za sebou hejno placenych kuref a protoze navic i vydelavam relativne slusne penize, tak si mohu v dovolit nakoupit i drahe IT kraviny, ktere treba vubec nepotrebuju; je to ovsem moje hobby, tak to zkuste respektovat, i kdyz si o me mozna myslite, ze jem uplny 1d1ot. Mozna mate pravdu, veset se ale kvuli tomu hned nemusite.Lidem bez vodnika doporucuji vyhradne ATi, lidem s dostupnym vodnikem nebo lidem planujicim vodnika jiz doporucuji nV 470/480, az pak ATi.
Jestli se Vam to nelibi, tak je mi to opravdu velmi lito. Me jsem jiz moznost si osahat 470/480 na vode a byl jsem skutecne velmi mile prekvapen.
A ze jsem s ATi 5850 spokojen jeste neznamena, ze ji povazuji za dokonalou kartu. Hrube receno - zatim me nezklamala v nicem, funguje jak ma, ovsem po vykonove strance uz zacina ponekud ztracet za mym ocekavanim, coz se uz zacina projevovat v nekterych novych hrach nastavenych na vyssi rozliseni. Je ale docea mozne, ze 480 by me v tomto ohledu zklamala nakonec velmi rychle take. Jen proto se snazim neblbnout a vyckat na podzim 2010/ zimu 2011 na novou generaci grafik. Jestli mi ale ma ATi5850 do te doby zhyne bidnou smrti a bude moznost ji pri reklamaci s doplatkem vymenit za nV 480 (napriklad) tak bych uz dnes sel bezesporu do nV480.

@moch: prikup dalsi HD5850 a mas vykon daleko pred GTX480.

@stratos.: Mam jiz otestovano a take spokojenost. Call of Pripyjat 2560*1600 schrouply jako malinu :)

@moch: covece to jsem ani nevedel jak rychle se da vytocit zastance nividi asi bych mel pouzit zazranej zastance nividi ja vodni chlazeni nemam navic jeste pocitam z elktrinou a to nepisu ze jedna pani povidala tech recenzi je vice ze ty karty od nividi nove hodne topi a zerou elktrinu kdybch si mel kupovat kartu tet typuju za 8000 + 5000 vodni chlazeni nebo kolik si to psal ze do neho musis investovat jeste 2300 to bych radeji sel do hd 5970 bez vodniho chlazeni a nividi si muzou jit v lete klouzat po lede proste na tuhle kartu uz nemaji cekam na dalsi poucny clanek :):):):)

@kofola222: Zajimava reakce, plna poznatku a inteligentni rozvahy. Dekuji.
Mozna bych jen opravil par drobnosti:
1. Od roku 1995 jsem pouzil grafiky: Matrox Mystique, G-Force2, ATiX800, ATi 1900XT, ATi 2900, CF ATi 4870X2, ATi HD 5770, ATi HD5850. Ano, jsem bezesporu zaryty nV1d1ot.
2. O spotrebe 470/480 koluje na netu spoustu bludu. Ano, opravdu jsou tyto dve karty zravejsi, ovsem nejedna se o nic dramatickeho. Pokud je to rozdil spotreby v hodnotach jedne (tedy ATi versus nVidia) zarovky omylem rozsvicene nekde na hayzlu, pak u grafik za +/- 10 000kc je to skutecne jen nepodstatna neprijemnost. Ano, pro jistotu podotykam, ze elektriku si platim sam. Byval jsem takovy grant, ze jsem nechaval me pocitace pustene doma nonstop pro vyuziti distribuovanych vypoctu, ovsem posledni velky ucet za elektriku za rok kolem 25 000kc me velmi rychle vylecil z meho aktivniho hledani ufonu/climateprediction/folding@home. Nyni primarni PC pouzivam jen tehdy, kdyz u nej opravdu sedim in-persona +/- 5hodin denne. V takovem rezimu se nejaka spotreba kolem 60-80W+ ztrati, notabene, kdyz se jedna o vyse uvedene hodnoty v zatezi a bez zatizeni grafiky jede muj PC tak 60-70% z celkoveho casu. Na pripadny nonstop provoz mam moznost vyuzit jine PC, ktery zere velmi malo a napriklad na FTP nebo proste na net bohate staci.
Sumarum bodu 2. - spotrebu hernich TOP grafik ATi a nVidia neresim do te doby, pokud uvazuji jen o hrani her. Pri nonstop provozu PC se 100% zatezi techto grafik by to ovsem jiz problem mohl byt, tedy ano, jestli palite proud tim, ze nechavate grafiku 365dni v roce 24 hodin smazit vedeckymi vypocty, pak mate me uznani a uznavam, ze az 80W rozdil v neprospech nVidia Vas muze stat priblizne 2500Kc za rok.
3.O vodnim chlazeni mate podle vseho ponekud zkreslene predstavy. Ja je ale pred lety take mel, i proto se Vam nesmeji. Vodni chlazeni neni zdaleka jen o tom, ze si muze clovek udelat takovy OC, o kterym se "vzducharum" ani nesni, ale je to i o tom (a pozor, zde bude prekvapeni) ze lide s KVALITNIM vodnim chladicim systemem v PC maji tyto stroje tiche a mnozi z majitelu techto stroju nakonec ani OC nedelaji. Myslim tim tedy, ze tyto stroje jsou OPRAVDU tiche a spolehlive. Jako bonus je u nich pak (pozor, opet bude prekvapeni) i mnohem mensi spotreba, hlavne v zatezi. Studene chipy pod bloky maji mensi odber proudu nez kdyz jsou rozpalene na (rekneme) 65 stupnu a vice.
4. Nase Investice jsou vyhradnim pravem kazdeho z nas, nikdo nam do toho nema co mluvit, nejedna-li se o "investovane" socialni davky a podobne.
5. S beznou kartou HD 5970 se po lede rozhodne klouzat nebudete.
6. Doufam, ze jsem timto dalsim "poucnym clankem" opet bodoval u Vasi branice, rad rozesmivam lidi. Je skvele, kdyz se lide smeji. Nekdy byva trochu smutne, kdyz se smeje blbec vecem, o kterych toho treba moc nevi, ale to Vas pripad urcite nebude.
S pozdravem,
Marek Pospisil.

@moch: z hd ne psal jsem z nividi ale predstava z grafikou za 15000 po lede klouzat neni to spatna predstava misto bobu proc ne asi to vyzkousim

JE VHODNÁ

JE VHODNÁ NA ROZLISENÍ 1680X1050.CHTEL BYCH HRÁT NA NEJVYŠŠÍ DETAJLY VČETNĚ AA AF.DIKY ZA ODPOV

@DASCH: nějaký hry by na tom na full v tomhle rozlišení asi šly, ale rozhodně ne všechny ... na to budete muset investovat silně přes 10k

@beznick: Dovolím si s tebou nesouhlasit. Na téhle kartě si zahraješ prakticky každou hru plynule. Crysis na high detaily v tomhle rozlišení bez AA a AF jede průměrně přes 50fps a pro člověka beží obraz naprosto plynule už při 30fps, a crysis je jedna z náročnějších her. Pokud na tom nebude třeba chtít hrát Metro 2033, tak je plně dostačující na všechny hry v tomhle rozlišení.
Jinak investice silně přes 10k je už jedině HD5970, která zvládá úplně všechny hry v prakticky jakémkoliv rozlišení plynule anebo o něco málo slabší GTX480, která je levnější ale taky hlučnější.Co se k tomuto rozlišení týče, tak je tato GPU opravdu dostačující na skoro úplně všechny dnešní hry!

@Diskopoprask: Všechny hry dá, ale zdaleka ne na max. a rozhodně ne v blízké budooucnosti. Ono tvrdit o něčem, že dá všechno na max. chce vážně jistotu o produktu a to 5850 už podle mně nemůže nabídnout

@beznick: Mam sice OC verzi ale zatim hraju vsechno na 1920*1080 na plne detaily a ani sek :D

@DASCH: HD5850 mam doma a vsechny hry hraju v 1920x1200 vse na max vcetne CRYSIS WARHEAD. Urcite s tou kartou chybu neudelas

@DASCH: Myslim, ze ve vetsine her budes mit i pri tebou uvedenem nastaveni FPS hodne pres 60. Samozdrejme Metro 2033 s plnym AA i AF asi uplne plynule nebude, ale troufam si tvrdit, ze pravy potencial teto karty zacina az na FullHD rozliseni.

Maximální výpočetní výkon diky grafické kartě GPU.

O výkon osobních počítačů se až doposud staral hlavně procesor CPU. To už ale dnes neplatí. Použijte výpočetní výkon grafické karty a váš počítač může být až dvacetkrát rychlejší.
Lepší využití výkonu grafické karty s sebou přináší masivní zrychlení, které s největší pravděpodobností budete moci využít i na svém počítači. Pokud vlastníte například grafickou kartu řady ATI Radeon HD 3000, 4000 a novější nebo konkurenční modely nVidia GeForce 8000 a novější, dokáže váš počítač využít všech výše uvedených výhod. Pomocí nástroje Cuda-Z můžete zkontrolovat, zda je vaše grafická karta nVidia kompatibilní s rozhraním CUDA. Ke stažení jej najdete na stránkách http://sourceforge.net/projects/cuda-z/.
GPU berou pozvolna práci CPU. Velký výpočetní výkon, které mají GPU ve srovnání s CPU, má svůj základ v počtu takzvaných jader - stream procesorů (SP), HD 5850 má 1.440 výpočetních jader.
V porovnání s CPU i7-930, které má osm virtuálních jader, bude grafika HD 5850 mnohem rychlejší - až neuvěřitelné dvacetinásobné (20x) zrychlení v aplikacích, kde mohou GPU uplatnit svou obří paralelní výpočetní sílu.
Optimalizované nástroje.
Dodatečný výkon grafického procesoru využívají hlavně programy pro práci s multimediálními soubory, ale je ideální i pro vědecké výpočty.
Seznam nejdůležitějších nástrojů a programů, které zvládají využít výpočetního výkonu grafického procesoru.
Video a vědecké aplikace
Adobe Photoshop CS4 (více funkcí) Snímání a zvětšování snímků. Přes GPU významně zrychluje počítání vrstev.
ArcSoft Total Media Theatre (real time) Převod videa snímaného ve standardním rozlišení do rozlišení HD
CyberLink PowerDVD 9 (real time) Převod videosouborů z rozlišení DVD do HD rozlišení, to vše v reálném čase ! Konec ,,rozmazaným“ DVD filmům na obrazovkách s vysokým rozlišením.
Folding@home (40x rychlejší než CPU) Celosvětový projekt, který má za úkol molekulární výzkum vývoje nemocí, který má najít léky proti různým nemocem.
Loilo Super LoiLoScope (10x rychlejší než CPU) Software pro úpravu videa, převod do kodeku H.264
Motion DSP vReveal (5x rychlejší než CPU) Automatický převod filmů (pracuje pouze s kartami nVidia)
TMPGEnc 4.0 Xpress (4,5x rychlejší než CPU) Videofilm akcelerovaný prostřednictvím GPU
Převod videa
CyberLink MediaShow Espresso (4x rychlejší než CPU) Převod videa prostřednictvím kodeku H.264
CyberLink PowerDirector 7/8 Ultra (3x rychlejší než CPU) Převod videa prostřednictvím H.264 a několik realtimových filtrů
Nemetal Technologies Badaboom (10x rychlejší než CPU) Převod videa prostřednictvím kodeku H.264 (spolupracuje pouze s grafickými čipy nVidia)
MediaCoder (5x rychlejší než CPU) Převod videa prostřednictvím kodeku H.264
Nero Move it 1.5 (4x rychlejší než CPU) Převod videa prostřednictvím kodeku H.264
Roxio WinOnCD 2010 (5x rychlejší než CPU) Převod videa prostřednictvím GPUPokud bychom se na celou věc podívali z hlediska nákladů, pak pro vyrovnání výkonu grafické karty v hodnotě 12.000 Kč (GTX 480, 480SP nebo HD 5870, 1600SP) bychom museli koupit 20 Xeonů X5560 2,80GHz (20 x 8 = 160 virtuálních jader), což by stálo asi 450 000 Kč.
Sapphire HD 5850 1GB (1440 SP), 170W, 40nm je výkonná grafická karta na trhu s až 2 (2,09) TF/s (teraflops/s) = 2 x 10/12 flops/s = 2 bilióny flops za sekundu výpočetního výkonu !

@BaudysFrantisek: Koukám že kombinaci kláves CTRL + C a CTRL + V ovládáte opravdu skvěle.

Udělejte z počítače herní superstroj.

Nepotřebujete nejsilnější procesor CPU.
Pokud patříte mezi běžné uživatele PC, nevyplatí se investovat do těch nejrychlejších procesorů. Ostatně se to nevyplatilo nikdy, tím méně dnes.
Hráči pomůže spíše investice do výkonnější grafické karty GPU, nesmí zapomenout ani na množství operační paměti min. 4GB.
Pomůže nákup většího pevného disku HDD 3,5“ s kapacitou 1TB. Takový objem už vystačí na zálohování přibližně 200 nekomprimovaných DVD, případně podobného množství filmů uložených ve vysokém HD rozlišení.
Nový operační systém Windows 7 a dokonalé herní periferie – specializovaná klávesnice, myš, volant s pedály a konče joystickem (pro milovníky leteckých simulátorů). Ověřené značky jsou Microsoft, Logitech a Razer.
VÝPOČETNÍ VÝKON GPU:
HD 5850 Toxic 1GB = 2,2 TF/s (teraflops/s) = 2,2 x 10^12 flops/s = 2,2 bilióny operací v plovoucí desetinné čárce za sekundu výpočetního výkonu !
(výpočet. 1440 SP x 725MHz x 2 = 2203,2 GF/s = 2,20 TF/s)

@BaudysFrantisek: Nesouhlasím! Pokud budete mít velmi výkonnou GK tak slabší procesor může GK brzdit. Je nesmysl mít sestavu osazenou GK Ati HD5970 a procesorem Intel Core 2 Duo řekněme frekvence 2,66. Ten procesor to jednoduše nezvládne... Protože procesor provádí výpočty obrazu a GK je jen převádí do monitoru. Operační pamět zde také hraje roli ale dnes bohatě stačí 4Gb - 6Gb ale někteří uživatelé PC nepoužívají jen na hry a pro ně jsou určeny i větší paměti. Normální hráč nevyuřije 12 Gb pamětí. Je sice pěkné mít 1TB místa na HDD ale pokud bude mít nízké otáčky tak je to spíš trápení než radost. Já osobně bych volil disk na hry,filmy,fotografie a SSD na operační systém a programy. Jinak co se týká periferií každý má rád něco a někomu sedne kláveska za 300,- někomu zase za 2000,- .. Je to na každém z nás. R. PS: krásné výpočty :D A co my s tím?? :D

Ověřený GEEK - level 3

@Randalnik: Protože procesor provádí výpočty obrazu a GK je jen převádí do monitoru? Neberte to špatně, ale k čemu pak ta grafická karta vůbec je? Ano výkon procesoru je důležitý, ale když se podíváte na většinu aktuálních testů, tak ve hrách dosahují většinou procesory (odhadem) od 4,5 - 26 tisíc +-5 FPS stejných výsledků. Je třeba si uvědomit, že grafické karty mají několikanásobně vyšší výpočetní výkon než dnešní CPU. Máte naprostou pravdu, že C2Duo na 2,66GHz by radeon 5970 pořádně brzdil, ale když by jsme ho taktováním popohnali dejme tomu nad 3,5GHz, tak už by CPU zřejmě výkon grafiky nelimitoval.

@BERNADIC: Nemyslel jsem to doslovně :) A příklad Core 2 Duo s HD5970 byl jen příklad. Je jasné že pokud člověk ví a umí taktovat tak je poté jednodušší vytvořit sestavu kterou si sám upraví ( taktování atd) podle svého gusta. Někdo nechá základ jak je,někdo se pustí do taktování. R.

Hlavní výhoda HD 5850 Toxic 1GB - vysoký výpočetní výkon.

Jedna z nejdůležitějších specifikací grafického čipu je počet stream procesorů ­­­­­­­(dále SP­­­­­­­), který ovlivňují teoretický výpočetní výkon každé GPU. HD 5850 Toxic 1GB = 2,0 TF/s (teraflops/s) = 2 x 10^12 flops/s = 2 bilióny operací v plovoucí desetinné čárce za sekundu výpočetního výkonu !
(výpočet. 1440 SP x 725MHz x 2 = 2088 GF/s = 2,09 TF/s)
1,55 x vyšší výpočetní výkon než GTX 480 1,53GB = 1,345TF/s, spotřeba nižší o 80W, zdroj min. 500W, cena nižší o 3800,-Kč.

Ověřený GEEK - level 3

@BaudysFrantisek: Musím se přiznat, že mi význam Vašich příspěvků naprosto uniká. Přijde mi to jak okopírované PR informace nebo další z pokusů o bezmyšlenkovitý flame na téma Ati vs. nVidia.
To co píšete je modelový příklad, skutečnost ale díky odlišné architektuře grafických karet vypadá často jinak:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=24061&page=1
Držme se raději v tomto odvětví reálných testů a teoretickému porovnávání výkonu se vyhněme (jak se říká, nikdo z nás nehraje benchmarky).

@BERNADIC: teoreticky vypocetni vykon nema nic spolecneho s vysledkem ve hrach ale muze to neco nastinit. Vysledky ve vypoctech v programu SANDRA zde: http://www.diit.cz/clanek/test-geforce-gtx-480-directx-11-kralovna-od-nvidie-2-cast-kontroverze-kolem-gpgpu-v-sandra-2010/35924/33489
HD5870 ma znacny naskok pred GTX480 to je zrejme. Jinak herni vykon taky neni nic moc. GTX480 je o 60% vetsi cip nez HD5870 a presto ma jenom o 15% vetsi vykon v prumeru coz je opravdu bida.

Ověřený GEEK - level 3

@stratos.: Tenhle test bych zrovna necitoval, přes grafy je napsáno velkým písmem "!!! Neplatné !!!".
Jinak neznám všechny podrobnosti a informace ohledně měření double precision, ale jestli se nepletu (což je dost pravděpodobné), tak omezení výkonu je v tomto případě ze strany nVidie záměrné.
Viděl bych to na klasický marketingový tah, jak donutit firmy kupovat karty Tesla (nebo jak se ty karty určené pro výpočty jmenují), které by měly podávat mnohem lepší výsledky. Jestli se nepletu kolega Shapet má jeden exemplář k dispozici.
Jak říkám držme se konkrétních výsledků v konkrétních hrách.PS: Toto rozhodně neberte jako propagaci nebo obhajování nVidie. Její nové karty 480/470 mi do počítače díky provozním vlastnostem nesmí. Jen se snažím o nadhled nad aktuální situací.

@BERNADIC: zde uz to mas platne :) http://www.diit.cz/data/images/62329.png defakto stejny kde sme byli. HD5870 nad GTX480

Postaci?

Dobry den. Chtel bych ted trochu zainvestovat do graficke karty, ale chci se zeptat jestli s procesorem Intel core 2Quad Q9550 vyuziji potencial karty.Dekuji

@vytiskl: Dobrý den, Tento procesor je i v dnešní době dost výkonný, na tuto kartu 100%.

Klasické CPU, nebo grafický procesor?

Volba záleží na typu zpracovávané úlohy. I přes nižší pracovní frekvenci mohou mít grafické procesory vyšší výkon než CPU, zvláště pak pokud mají za úkol zpracovávat téměř identické datové pakety.
Závěr:
- rozdílné datové pakety: výhodnější je CPU.
- shodné datové pakety: výhodnější je GPU.

Utáhne to moje sestava?

Zdravím Vás,
již nějakou dobu chci inovovat svou starou grafiku a TOXIC se mi velice zalíbil.
Chci se zeptat zdali tuhle grafiku plně využiju při této sestavě - zakl. deska GIGABYTE 770T-USB3 (rev. 1.0); procesor CPU AMD Phenom II X2 555 Dual-Core (AM3) BOX Black; zdroj Arctic Cooling Fusion 550 (Bulk) ATX 2.2; chlazení procesoru CPU Arctic Cooling Freezer 7 PRO r2; 3x2gb DDR3 Kingston. Popřípadně co by jste mi doporučili změnit? Mockrát děkuji za odpověď, LM.

@LM22: Ahoj, tvoje sestava je celkem dobrá ale dá se zlepšit. Zkus odemčít další 2 jádra na procesoru a pak bych dokoupil další 2gb paměťový modul abys měl sudý počet ramek a fungoval ti dualchannel ale nepovažuj to jako podstatný přínos na výkonu. Pokud se ti nepodaří odemknout ty 2 jádra tak ten procík alespoň trochu nataktuj aby grafiku moc nezpomaloval.

@Diskopoprask: jo utahne v pohode ale kusil bych odemknout CPU a kdyz nepujde tak aspon pretaktovat nekam k 3.2-3.5ghz. Casem prikoupit 2Gb pameti trebas :). Jako nemusis mit strach kartabude v pohode.

@LM22: Nic bych neměnil.Alespoň prozatím ne.Mam podobnou sestavu a je to velmi dobré i pro tuto grafiku.

Kombinace se starou GPU s PhysX

Zdravím,
ptal jsem se na to samé již u karty HD5770, ale přihlížejíc k malé sledovanosti produktu se mi zatím žádné odpovědi nedostalo, zkusím tedy štěstí tady.asi před půl rokem jsem na zdejším portálu narazil u jedné z grafických karet ATi řady HD5xxx na diskusi, že jeden člověk udělal kombinaci oné karty se starší kartou od nVidie 8800GTX s výtěžkem v podobě získání DX11, PhysX a lepšího výkonu. Už se mi to nepovedlo dohledat, ale docela by mě zajímalo, jak to v prakci funguje? Četl jsem, že je k tomu potřeba 64 bitový systém a starší ovladače pro nVidii, která se nemlátí s novými od ATi. Jaký to má skutečný vliv na výkon? Na získání PhysX? Co spotřeba/zdroj? Případná rizika a samotná montáž? ­(nedokážu si představit, jakým můstkem ty karty propojit)
Děkuji za případnou diskusi

@Street1993: http://www.overclock.net/graphics-cards-general/508305-howto-ati-nvidia-physx-guide.html tohle ti snad pomuze pokud umis anglicky

@plingr2: na WIN 7 to funguje bez problemu tj ATI na GPU a Nvidii na Fyziku. Musis mit upravene neoficialni ovladace na Nvidii a obcas to funguje i ve verejnych BETA verzich kde to Nvidia obcas zapomene vypnout :)

@stratos.: stavim novou sestavu v této konfiguraci....gigabyte 890fxa-ud7 rew 2.0,
phenom II x6 black box 3200 mhz, Geil Value Plus 16GB (4x4GB) DDR3 1333, primar grafika: Sapphire HD 5850 TOXIC 2GB, zdroj 1300w, procesor a motherboard chlazen kapalinou od gagybyte s přídavnou expanzkou a sledovánim thelmake skříň s 6 větráky antec twelve hundred, přídavné chlazení na ram, monitor HP Pavilion 2710m - LCD monitor 27": myslíte že má cenu snažit se o physx? případně jak? 8800gtx už se nedá sehnat...

@svol: zalezi na jakou hru chest u pridavnou PhsyX kartu vyuzit treba v Mafii 2 je GPU PhysX tak spraseny ze tam na to kolikrat nestaci ani GTX460 a stale ses brzden vykonem te karty ve fyziklanich vypoctech. DO ostatnich her s GPU podporou physx bohate staci neco na urovni 8800GT

Nenašli jste, co hledáte?

kód: 73898
Sapphire HD 5850 Toxic (11162-05-40R) 1GB, PCI-E_324928304
Produkt není určen k prodeji.
Grafická karta s čipsetem ATI HD 5850, takt jádra 765MHz, 1024 paměti DDR5 s taktem 4500MHz, PCI-E 16x, 1440 stream procesorů, rozhraní 2x DVI + HDMI + DisplayPort, DirectX 11, podpora CrossFireX, Toxic edice.
To je gól! To je gól!