WD Caviar Green WD20EADS - 2TB
WD Caviar Green WD20EADS - 2TB
Produkt není určen k prodeji.
_mac_ _MA

Kontrolni otazka

_mac_ 30. 11. 2008 10:38

co je toto za HDD? ani na webu WD o nem nic neni...

Boja01 BOJ
Boja01 3. 12. 2008 13:24

@_mac_: no treba je teprve ve vyvoji nebo tak ale jinak az na cenu vypada hodne dobre

avatar
ondar1 3. 12. 2008 14:28

@_mac_: Uvidíme, až bude na skladě. Ale furt o tom nikde jinde nic nemaj. Divný.

avatar
krysarr 3. 12. 2008 14:43

@ondar1: Tyhle věci se sem dávaj s předstihem. Pamatuju když přišel WD s 640GB, tak ještě asi 14 dní to na wdc.com taky neměli a tady už se to vesele prodávalo s dodací lhůtou "neznámá". Musíme prostě počkat :)

SLABAM SLA
SLABAM 3. 12. 2008 15:29

@krysarr: Viděl bych to ještě pesimističtěji. Když se objevil 1,5TB macek od samsungu tak CZC trvalo měsíc a půl od zařazení do nabídky do okamžiku, kdy byli schopni fyzicky dodat objednané zboží. Očekávám stejnou situaci i zde.

D.e.a.t.h.w.i.n.g D.E
D.e.a.t.h.w.i.n.g 3. 12. 2008 17:19

@SLABAM: zadost o dodani na sklady czc se vetsinou posila az pri odeslani objednavky zakaznikem takze jestli si jej nikdo neobjednal hned mohlo to trvat tak dlouho

jirka9999 JIR
jirka9999 3. 12. 2008 18:19

@D.e.a.t.h.w.i.n.g: to by tam byla 'Dodaci lhuta: x dnu' a ne 'neznama'. :)

SLABAM SLA
SLABAM 3. 12. 2008 19:12

@D.e.a.t.h.w.i.n.g: Právě, že jsem měl ten disk objednaný měsíc a půl.
Objednával jsem si ho hned jak ho CZC zařadil do nabídky. Počítal jsem sice s tím, že to nějakej ten týden potrvá ale měsíc a půl jsem nečekal

_sova_ _SO
_sova_ 4. 12. 2008 3:10

@SLABAM: Nasel sem piďizmínku na "extrahardware" o tomhle disku. Nicmene o nem taky nic nevedi a jen potvrzuji to, co uz vime - tedy ze o nem nikde nic neni, nikdo ho nevidel, nikdo ho neslysel :)http://www.extrahardware.cz/wd-ma-2tb-pevny-disk

jirka9999 JIR
jirka9999 8. 3. 2009 10:38

@SLABAM: Vzhledem k vyznamu slova NEZNAMA bys mohl cekat treba i rok a bylo by to koser. :) Aneb lidi, NIKDY neobjednavejte zbozi s neznamou dodaci lhutou!

avatar
JiVy 8. 3. 2009 10:50

@jirka9999: Objednávat se dá, ale člověk musí počítat s tou neurčitostí. Pokud něco potřebuji mít hotové v termínu, tak beru jenom komponenty, které jsou skladem, ale i u těch se mi stalo, že jsem nakonec musel čekat, protože mě někdo "předběhl".
Pokud si něco kupuji pro sebe a chci si udělat radost, tak klidně počkám.

avatar
krysarr 8. 3. 2009 20:52

@JiVy: Jenže problém může být v tom, že si to objednáš za nějakou cenu, která ti přijde přijatelná a přitom, když zboží fyzicky dorazí do obchodu, cena se zvedne (obchodník zjistí, kolik si dodavetel skutečně účtuje) a ty pak najednou koukáš... :)

avatar
JiVy 8. 3. 2009 21:04

@krysarr: Dodavatel by měl v zásadě dodávat za cenu, za kterou potvrdil objednávku, pokud není schopen zboží dodat, tak by měl včas informovat. Poku si něco takového chci objednat, tak prostě obešlu několik dodavatelů s dotazem a většinou někdo zboží nabídne.

strihavka2 STR
strihavka2 24. 4. 2009 18:54

@JiVy: suprovej disk, nemuzu se dockat az zlevni

Ounile OUN
Ounile 4. 5. 2009 17:52

@strihavka2: ten disk je predrayenej, jen ***** bz ho koupil

f-vitha F-V
f-vitha 4. 5. 2009 18:36

@Ounile: za tu cenu je naprd

milan567 MIL
milan567 6. 8. 2009 19:23

@strihavka2: Tak to si musime pockat na vetsi konkurenci. Jen kdo na tom bude delat poradek.

gretor GRE
gretor 18. 12. 2008 12:11

@SLABAM: detail - seagate má 1,5TB macka. samsung má zatím nejvíce 1TB.

mrrip MRR
mrrip 20. 12. 2008 21:31

@krysarr: Nj prodávat se prostě musí i když zatim není co :)

Waros WAR
Waros 7. 12. 2008 14:09

@ondar1: škoda že mají pořád na stvu 0

avatar
krysarr 7. 12. 2008 14:30

@Waros: Cituji server CDR:
Když jsme se ptali přímo ve WD, dostali jsme „standardní PR odpověď č. 5“, že „společnost Western Digital komentuje uvedení produktu na trh až v okamžiku, kdy je schopna jej reálně dodat“. Proto jsme se ještě zeptali obchodníků z CzechComputeru a ti nám (samozřejmě bez záruky) odpověděli, že disk nebude dostupný dříve než začátkem příštího roku a v tuto chvíli jsou pravděpodobně někde ve skladech v Polsku.

_sova_ _SO

Tahák!

_sova_ 30. 11. 2008 20:16

No napasirovat 500GB/plotnu to uz je uctyhodna hustota. Myslim si WD udelali perfektni vec, ze disk udelali jako Green! Nikdo na to snad nehodla davat system. U "skladiste" je dulezity minimalni hluk, vibrace, teplota a v neposledni rade snad i usetrena energie :) A tohle vsecko splnuje :) Libi se mi. Teda az na tu cenu no, ta je docela nehorazna :D

avatar
falkrik 30. 11. 2008 20:42

@_sova_: 2TB... to už je moc... jedině snad pro upload servery

avatar
JaAles 30. 11. 2008 20:50

@falkrik: Nemáš pravdu!
Ta kapacita je akorát,rozhodně to není něco co nemá využití.
Stačí když si ukládáš mraky dat,stačí pár filmů,MP3,her,rodiné fotky videa atd.Nebudeš to mít hned,ale časem se ti to zaplní.

xerxesCZ XER
xerxesCZ 30. 11. 2008 22:08

@JaAles: Bohuzel mas pravdu. nezalezi na velikosti disku - vzdycky je plnej

zemanjan@volny.cz ZEM
zemanjan@volny.cz 1. 12. 2008 9:35

@xerxesCZ: na tohle čekám jak na smilování boží, ne jeden, ale hned 4 aby to u mě mělo efekt

avatar
Martin Fencl 3. 12. 2008 21:36

@xerxesCZ: nezalezi na velikosti disku ​- vzdycky je plnej
...svatá pravda

karlik007 KAR
karlik007 5. 12. 2008 14:35

@Martin Fencl: no a ked je plnej tak prdne a data su v r... ja mam 400GB ale mam cca 250GB volne, proste vsecko palim a zakladam do boxov.

zemanjan@volny.cz ZEM
zemanjan@volny.cz 8. 10. 2009 15:25

@karlik007: pálit nestíhám, rád a často fotím a nejlépe v co nejvyšším rozlišení, občas si půjčím HD kameru a něco natočím, semtam mi kolega stáhne nějaký 20GB MKV, na vypalování neni čas ani dost velká média....

Paxik PAX
Paxik 17. 1. 2010 11:44

@zemanjan@volny.cz: Nehledě na cenu médií. Poměrem kapacita (20GB na DVD těžko) / výdrž (u často používaného DVD rok?) / využití (jednou vypálím a konec) / cena (0,5Kč/GB disk versus 0,6Kč/GB DVD) / čas pro zápis (cca 5Mbps DVD versus 40Mbps u HDD), jasně vede HDD.

Moroc.Michal MOR
Moroc.Michal 3. 12. 2008 11:03

@falkrik: NN, i na domaci vyuziti se skvele hodi. Uz i pro archivaci.

avatar
ondar1 3. 12. 2008 14:27

@falkrik: Už o tom uvažuju, že si to pořídím na domácí server. 4 kousky (víc se mi jich nevejde do bedny) v RAID5 se šifrováním, to bude žůžo! Zase chvíli nebudu muset mazat!

lastman2 LAS
lastman2 8. 3. 2009 13:01

@ondar1: tak to bych už začal šetři být vámi :-P

valondr VAL
valondr 30. 11. 2008 23:40

@_sova_: Kapacity se neustále zvětšují, ale myslím si než koupit jeden takovýhle 2TB disk, tak je lepší koupit dva 1TB a data na ně rozložit. Myslím si že to je lepší i z hlediska bezpečnosti dat. Bude sice trochu vyšší spotřeba sestavy, ale v řádech Wattů. S příchodem videí a filmů v HD rozlišení a kvalitních fotoaparátů se disky lehce a hlavně rychle zaplňují.

avatar
JaAles 30. 11. 2008 23:54

@valondr: Možná by to bylo dobrý řešení 2 1TB disky.Ale zas tohle máš bez starostí.
Jak říkal kolega,disk je po 500GB plotnách,tedy 4 plotny na disk,to je slušná hustota zápisu.Pokud bych chtěl 2 1TB disky,vybral bych si se stejnou hustotou zápisu.

zemanjan@volny.cz ZEM
zemanjan@volny.cz 1. 12. 2008 10:59

@valondr: já bych to rozložil, ale jak jsem zjistil 1TB disk se celkem rychle zaplní, uvažoval jsem tedy o disku 1,5TB od Seagate, ale dočetl jsem se, že je značně poruchový, 2TB disky by mi momentálně jak se říká vytrhli trn z paty

_mac_ _MA
_mac_ 2. 12. 2008 9:37

@_sova_: mno nevim ja bejt WD tak machruju vsude mozne ze mam nejvetsi HDD na trhu ale ani na webu WD neni (předevčírem nebylo ted jsem nekoukal) o tomto disku ani pismenko...ale jinak vam nechci kazit vase nadseni...

maňo MAŇ
maňo 9. 12. 2008 18:03

@_mac_: 500GB na plotňu má údajne aj samsung v jednom obchode sa už objavil
HDD 500GB Samsung SpinP. F1P 16MB

SLABAM SLA

RAID na jednom disku

SLABAM 1. 12. 2008 15:59

Nevedel by nekdo proc vlastne nejde udelat "pole RAID" na jednom disku? kdyby se nastavilo zrcadleni/stripping na spodni a horni plochu plotny, tak by to snad bylo mozny, ne? :-)

_sova_ _SO
_sova_ 1. 12. 2008 18:34

@SLABAM: Hlavicky jsou spojeny 1 kloubem, takze se nepohybuji jednotlive. Proto to nejde ;-)

SLABAM SLA
SLABAM 1. 12. 2008 18:52

@_sova_: a kdo potrebuje aby se pohybovaly jednotlive? alespon v pripade zrcadleni budou data ve stejnym clilindru takze by bylo vyhodny aby byly hlavicky napevno spojeny. Samozrjeme jen do chvile, kdy se na jedny plotne objevi chyba :-(. tak by asi doslo ke ztrate dvojnasobnyho mista....

_sova_ _SO
_sova_ 1. 12. 2008 19:10

@SLABAM: Podle me je to blbina. Zrcadleni je prece to, ze se zapisuji stejna data 2x - na RUZNE disky, aby kdyz dojde k poruse jednoho tak data byly na tom 2. disku a clovek o ne neprisel. Takle kdyz dojde k poruse, tak jsou data pryc a jen se zbytecne zapisovalo vsecko 2x... no ne?

SLABAM SLA
SLABAM 1. 12. 2008 19:19

@_sova_: Vzhledem k tomu, ze se to nikde nepouziva, tak to blbina ocividne je :-). Ale me by jen zajimalo proc. Zrcadleni ze ma byt na 2 disky beru. to mi krapet ujelo :o), a co stripping? tam uz by to nejakej smysl mit mohlo, ne? Pokud teda nebude uzky hrdlo nekde jinde. Na vystupu z disku bych to ale nevidel, tam je porad jeste mista dost....

_sova_ _SO
_sova_ 1. 12. 2008 19:28

@SLABAM: Jelikoz to fakt neni automatika, tak hlavicky se pohibujou vsecky na jednom "kloubu", tak asi neni mozny aby si kazda zapisovala to svoje ;-)
A ja uz byh ale upustil od tehdle fantas-magorií :)

Taran TAR
Taran 3. 12. 2008 20:41

@_sova_: Ono nevádí že se pohybují na jednom klobu-stačilo by pouštět do každé hlavy něco jiného.Jednuduše 4 plotny tak by se data zapisovaly identicky po párech třeba 1/3 a 2/4 plotna by byly stejné.Problém proč ne?Sežeň pak samotnou plotnu a vyměnň ji -je mnohem rychlejší koupit novej disk-nehledě rizik při vrtání se v disku.Tedy jestli teda zrcadlo tak vzdy 2 disky fyzicky.

*Lukas* *LU
*Lukas* 20. 12. 2008 1:15

@_sova_: Mě tohle taky už napadlo. Do určité míry se to používá a říká se tomu zápis po cylindrech. Plotny se nezaplňují jedna za druhou, ale po stopách, které jsou na plotnách nad sebou. Pořád ale platí, že hlavy zapisují data na plotny postupně. Jak již bylo zmíněno, hlavičky jsou na jednom rameni a jsou spolu tudíž fixně spojeny. Všechny se pohybují naráz. Pořád mi zaráži ale jedno. Představme si čtyřplotnový pevný disk. Z každé strany plotny jedna hlavička. Celkem tedy osm. Mohli by jsme zapisovat ne po bitech, ale rovnou po bajtech. Na každý cylindr by připadl právě jeden bajt. Nedošlo by tedy k žádné desynchronizaci a rozhození dat. Všechny čtyři plotny by byli přesně stejně zaplněné a struktura dat na ně zapsaných by byla ekvivalentní. Takže by všech 8 hlaviček četlo naráz, řadič disku by příchozí data spojil a místo bitu by přišel celý bajt. Teoreticky osminásobné zrychlení čtení a zápisu. Ale musí tady být nějaký technologický problém. Jinak nevidím důvod, proč by se to už dávno nepoužívalo.

avatar
JiVy 20. 12. 2008 9:47

@*Lukas*: Je to příliš složité a co je složité, to se porouchá. Disk musí zapisovat a číst obrovská množství dat a tak i třeba nepatrná nespolehlivost by vedla k tomu, že by disk selhal.
Navíc firmy dělají disky po sériích, kdy se disky s různou kapacitou od sebe liší jenom počtem ploten a hlaviček a jinak všechno zůstává stejné. Jedna plotna 320 GB, dvě plotny 640 GB, tři plotny 1 TB a podobně. Logika a SW inteligence je tak univerzální pro celou sérii. Kdyby to dělali tak jak říkáš, museli by pro každý typ dělat jinou logiku. Navíc by byl problém s řízením toku dat, jedná se o obrovské rychlosti a řadič disku by musel ty bity řadit ne podle toho v jakém pořadí přicházejí, ale také podle toho od které hlavičky. To by byla obrovská režie navíc a bojím se, že ve výsledku by to celý proces pořádně zpomalilo.

Ladislav Kuknedlíček LAD
Ladislav Kuknedlíček 4. 12. 2008 21:32

@SLABAM: Blbost je to hlavně proto, že zrcadlení se dělá z důvodu, že když ten jeden disk odejde, tak druhý to podrží, než se ten první vymění, data se pak opět zezrcadlí a pokračuje se dál. Jak chcete vyměnit jednu stranu plotny, když odejde? ;)

hahechal HAH
hahechal 18. 3. 2009 15:33

@_sova_: no jistě - je to nesmysl, ale časem by se něco takového mohlo vyvinout - bylo by to šikovné.

jurcaj JUR
jurcaj 7. 12. 2008 20:18

@SLABAM: To sou nápady fakt si mě pobavil. :)

Nenašli jste, co jste hledali?

kód: 61626
WD Caviar Green WD20EADS - 2TB
Produkt není určen k prodeji.
Úsporný pevný disk s vysokou kapacitou 2TB, 32 MB vyrovnávací paměť, proměnné otáčky ploten (IntelliPower), technologie GreenPower pro snížení spotřeby, rozhraní SATA 3Gb/s.

Hlavička