Jak GEEKové z CZC.cz tvoří ceny a slevy zboží

Chceme být k našim zákazníkům maximálně féroví, a proto se je snažíme v této oblasti cenotvorby dlouhodobě edukovat. Zde najdete odpovědi na nejčastější otázky, které se tvorby cen, slev a obecně férových nákupů týkají: 

Jak na CZC.cz určujete ceny zboží?

V CZC.cz standardně vypočítáváme ceny a slevy z doporučených maloobchodních cen nebo cen uváděných při zahájení prodeje. Na online trhu může být těžké určit původní cenu, protože ta se mění extrémně často, v některých případech i víckrát za den. To je i jeden z důvodů, proč se v této oblasti vyskytují nesrovnalosti.

Výjimkou nejsou ani případy, kdy maloobchodní cena chybí a je nutné její výši určit podle aktuální nabídky na trhu. Tento způsob výpočtu, kdy cenu určuje tzv. trh, je pro české e-shopy standardní.

Jak si pojistit, že nakupuju za tu opravdu nejvýhodnější slevu?

Na CZC.cz má každý zákazník možnost uplatnit Garanci skvělé ceny. Jak to funguje? Pokud u vybrané konkurence najdete daný produkt levněji, rozdíl ceny vám doplatíme a přidáme i něco navíc. Více o této službě se dozvíte zde

Při porovnávání cen se spoléhejte hlavně na konečnou cenu produktu, za kterou zboží nakupujete. Na CZC.cz vidíte naši cenu i cenu na Alze díky srovnávači cen s Alzou - více o něm najdete tady. Stačí na detailu produktu kliknout pod na “Garanci skvělé ceny” pod cenou produktu a ihned vidíte srovnání cen na obou e-shopech. Ceny ostatních e-shopů najdete na cenovém srovnávači Heureka.cz.

Jak poznám, jestli e-shop uměle nenavýšil cenu během slevové akce?

Pokud chcete mít přehled o cenotvorbě jednotlivých e-shopů, stáhněte si rozšíření do vašeho prohlížeče Google Chrome “Hlídač shopů”. Tento nástroj zobrazuje historický vývoj cen, za které se produkty prodávaly a uváděné původní ceny (tzv. MOC). Ne vždy jsou výsledky aplikace 100 % spolehlivé, například na webu CZC.cz nedokáže zpracovávat historická data v případě přeskladnění produktů na jiný kód. I přesto službu Hlídač shopů dlouhodobě vítáme a za účelem zkvalitnění výstupů jí poskytujeme data o našich cenách. Zákazníkům pomáhá zorientovat se v historii cen a e-shopu pomáhá eliminovat systémové i lidské chyby, které mohou při slevových akcích, například Black Friday a dalších, vzniknout.

Proč se některé produkty v rámci výprodejových akcí prodávají s menší slevou, než byla v minulosti?

Takový produkt mohl být v kampani, ve které se cena snižovala a po skončení kampaně se vrátila na původní úroveň. V rámci další slevové kampaně nebo výprodejů se produkt opět může dostat do slevy, která ale už nemusí být tak atraktivní jako v případě minulé kampaně. Mohlo se také stát, že se cena nebo sleva upravila podle aktuální nabídky a poptávky na trhu, což se v případě elektroniky stává často.

V aktuální nabídce slev jsou i produkty se stejnou slevou jako před startem akce. Jak to možné?

Tato situace může nastat jako reakce na slevy u konkurence. Jakmile konkurenční e-shop odstartuje slevovou akci a zlevní zboží, ostatní e-shopy mohou reagovat snížením ceny tohoto zboží bez ohledu na to, zda už své slevy spustily. Sleva se pak často po spuštění akce nemění a zůstává stejná.

 

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Napište nám o něm přes kontaktní formulář

Akční nabídka Akční nabídka